اسقف اعظم فرانسه اسلام ستیزی در این کشور را محکوم کرد

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

اسقف اعظم فرانسه «کلود داگنس» افزایش احساسات ضد اسلامی در کشور فرانسه را iبه شدت محکوم کرد.

به گزارش تفسیری باشگاه خبرنگاران iبه نقل از واحد ترجمه شبکه قرآن و معارف سیما iبه نقل از «On Islam»؛ «کلود داگنس» در مصاحبه ای که با خبرگزاری فرانسه، در حاشیه مجمع اسقف های فرانسه در پاریس، انجام داد، گفت: کلیسای کاتولیک قرن هاست مشغول iبه یهودی ستیزی است و متاسفانه اکنون iبه جمع مخالفان با اسلام هم پیوسته است. در جلسه ای که ماه قبل در «واتیکان» انجام شد، موضوع بحث بر سر جمعیت رو iبه رشد مسلمانان بود، که این جلسه توسط کاردینال «پیتر ترکسون» مدیر شورای عدالت و صلح واتیکان فیلمبرداری شد.
وی افزود: در این فیلم هفت دقیقه ای، اعضا نگرانی خود را از روند رو iبه رشد مسلمانان مخصوصا در فرانسه ابراز کردند و تخمین زدند که با احتساب جمعیت ۶ میلیون نفری مسلمانان در حال حاضر، تا ۳۹ سال آینده فرانسه iبه یک کشور جمهوری اسلامی تبدیل خواهد شد.
«داگنس» اظهار داشت: در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه اکثریت قریب iبه اتفاق مسلمانان، iبه فرانسوا اولاند از حزب سوسیالیست رای دادند، iبه این امید که وی سیاست های تحمیلی، مانند منع حجاب را از میان بردارد. جامعه مسلمان فرانسه باید با هم متحد شوند و از رییس جمهوری تقاضا کنند تا اسلام هراسی در فرانسه را محکوم کند.
«عبدالله ذکری» یکی از رهبران شورای مسلمانان فرانسه، iبه خبرگزاری فرانسه گفت: رییس جمهور سابق «نیکولاس سارکوزی» برای جلب حمایت و رضایت حزب راست گرا محدودیت های بسیاری را برای مسلمانان اتخاذ کرد؛ از قبیل ممنوعیت برپایی نماز در خیابان ها، ممانعت با احداث مساجد. همچنین از سال ۲۰۰۴ مسلمانان فرانسه از پوشیدن حجاب در اماکن عمومی منع شدند که iبه دنبال فرانسه چندین کشور اروپایی نیز داشتن حجاب را غیر قانونی اعلام کردند.
ذکری ادامه داد: در ماه آوریل «سازمان عفو بین الملل» با صدور گزارش تفسیریی کشورهای فرانسه، بلژیک، هلند، اسپانیا و سوئیس را برای اعمال تبعیض نژادی علیه اقلیت های مسلمان خود، iبه شدت مورد انتقاد قرار داد.
وی اظهار داشت: iبه سبب افزایش اقدامات اسلام هراسانه و تبعیض های نژادی علیه مسلمانان فرانسه، از رئیس جمهوری خواستاریم تا طی صدور یک اعلامیه رسمی این اقدامات را محکوم و مسلمانان را نیز جزیی از جمعیت مردم فرانسه اعلام کند. /ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.