اسلام آباد: افغانستان برای اثبات اتهام علیه پاکستان، شواهد ارائه کند

مشاور ارشد نخست وزیر پاکستان در امور امنیت ملی و سیاست خارجی روز پنجشنبه گفت: کابل باید برای اثبات اتهامی که علیه اسلام آباد مبنی بر دخالت در اقدامات تروریستی و حمایت از شبه نظامیان در افغانستان مطرح کرد، شواهد و مدارک ارائه دهد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، اظهارات ˈسرتاج عزیزˈ مشور نواز شریف نخست وزیر پاکستان در حالی عنوان شد که حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان طی سخنرانی در مراسم روز ملی این کشور مدعی دخالت اسلام آباد در امور داخلی افغانستان شد.

وزارت امور خارجه افغانستان نیز اسلام آباد را متهم به ایجاد یک گروه شبه نظامی برای مختل کردن صلح در افغانستان کرده است.

سرتاج عزیز امروز در دیدار ˈجانان موسی زییˈ سفیر افغانستان در اسلام آباد، ادعای های مطرح شده از سوی کابل را به چالش کشید و قاطعانه خواستار اثبات این اتهام ها از سوی دولت افغانستان شد.

وی با اشاره به اتهام وارده علیه پاکستان از سوی نهادهای امنیتی و مقامات افغانستان مبنی بر دخالت اسلام آباد در اقدامات تروریستی، حملات شبه نظامیان و حملات خمپاره ای در نوارمشترک مرزی با افغانستان افزود: اگر کابل هرگونه مدرک و یا اسناد معتبری برای اثبات ادعاهای خود دارد، باید آن را به اسلام آباد ارائه دهد.

وی تاکید کرد: دولت پاکستان متعهد به برقراری روابط دوستانه و همسایگی با افغانستان براساس احترام متقابل به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی یکدیگر است.

این دیپلمات ارشد دولت اسلام آباد گفت: ما به تلاش های موثر برای پرداختن به نگرانی های متقابل و رفع آن، تقویت اعتماد دوسویه و تفاهم در انجام همکاری های دوجانبه ادامه می دهیم و البته پاکستان و افغانستان برای رسیدن به این هدف باید از شیوه های مثبت و موثر دوجانبه برای گسترش همکاری های امنیتی و بهبود کنترل و مدیریت مناطق مرزی استفاده کنند.

شورای امنیت ملی افغانستان روز دوشنبه گذشته مدعی شد که پاکستان با استفاده از عناصر خود در مناطق قبایلی این کشور، شبه نظامیان مستقر در خاک افغانستان را مورد پشتیبانی مالی و تسلیحاتی قرار می دهد.

تنش های اخیر میان پاکستان و افغانستان در روابط دیپلماتیک، انتشار گزارش هایی درباره حملات خمپاره ای در نوار مشترک مرزی میان مرزبانان دو کشور و ادامه اتهامات کابل مبنی بر دخالت پاکستان در امور داخلی افغانستانباعث شده تا تلاش های دو کشور برای پیشبرد روند صلح و ثبات در افغانستان در سایه ابهامات و اظهارنظرهای تند دو طرف قرار بگیرد.

افزایش تنش های مرزی پاکستان و افغانستان بر روابط دیپلماتیک آنان سایه افکنده است. اسلام آباد و کابل هر یک طرف مقابل را متهم به شروع تیراندازی در مناطق مرزی عامل بروز تنش و درگیری در این مناطق می دانند.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. sina:

    افغانستان باید به ایران برگرده

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.