اسلام آباد به عملیاتهای “سیا” در خاک پاکستان پایان می دهد

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه نیشن در گزارش خود می نویسد : “باراک اوباما” به تازگی دستور افزایش حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا را در پاکستان صادر کرده، اما مقامات آمریکایی معتقدند که اسلام آباد جلوی اینگونه عملیات ها را خواهد گرفت.

به نوشته این روزنامه، این دستور اوباما به عنوان بی نتیجه ماندن مذاکرات آمریکا و پاکستان برای بازگشایی مسیر انتقال کامیونهای ناتو به افغانستان، به دلیل وجود اختلافات زیاد میان دو طرف است.

از سال گذشته و به دنبال کشته شدن بیش از ۲۰ نظامی پاکستانی در حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا، اسلام آباد مسیر انتقال کامیونهای ناتو به افغانستان را مسدود کرد و معذرت خواهی آمریکا را لازمه بازگشایی این مسیر انتقالی دانست.

بر اساس این گزارش، آمریکا برای انجام عملیاتهای خود در خارج از این کشور مبلغ سه میلیارد دلار هزینه کرده که انجام حملات هواپیماهای بدون سرنشین در خاک پاکستان نیز در راستای همین برنامه صورت می گیرد.

به نوشته نیشن، در ماه های اخیر روابط دیپلماتیک آمریکا و پاکستان به پایین ترین حد خود در دو دهه اخیر رسیده و با این وجود دیپلماتهای دو کشور تلاش می کنند تا با از میان برداشتن مسائل مورد اختلاف روابط واشنگتن-اسلام آباد را گرم کنند، اما حملات هواپیماهای بدون سرنشین به عنوان یکی از اصلی ترین محورهای مورد اختلاف همچنان در حال تکرار است.

در همین رابطه دو مقام آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود به روزنامه نیشن گفتند : پاکستان از آمریکا خواسته تا پایگاه های هوایی خود در خاک پاکستان را که هواپیماهای بدون سرنشین خود را در آنها مستقر کرده، تعطیل کند.

این در حالی است که حملات آمریکا با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین از سال ۲۰۰۴ آغاز شده و در سالهای اخیر به اوج خود رسیده به طوریکه فقط در ابتدای هفته جاری و در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در سه نوبت مناطق قبیله نشین پاکستان را بمباران کردند. 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.