اسناد نقشه های طرح تفصیلی جدید در پهنه غربی پایتخت نهایی شد

خبرگزاری پانا:شهردار منطقه ۹ از مراحل نهایی سازی اسناد نقشه های طرح تفصیلی جدید در سطح منطقه خبر داد و گفت: با حضور کارشناسان اداره کل شهرسازی و طرحهای شهری کارگروه کارشناسی تدقیق نقشه های طرح تفصیلی تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری پانا، حسین سلطانی اظهار داشت: بر اساس سیاستهای شهرداری تهران در خصوص اجرای طرح تفصیلی، مراحل نهایی سازی اسناد نقشه های این طرح در مقیاس ۲۰۰۰/۱ طبق زمان بندی معینی برای مناطق ۲۲ گانه در نظر گرفته شد.

وی ارزیابی و بررسی مغایرتهای احتمالی طرح تفصیلی در مناطق را از اهداف کارگروه کارشناسی تدقیق دانست و افزود: براساس برنامه ریزی مراحل ۴ گانه نهایی سازی اسناد در دستور کار این شهرداری قرار گرفت.

سلطانی تصریح کرد: گام نخست این دستورالعمل در قالب کارگاه “توضیح و تشریح مختصات فنی نقشه ها” و با حضور معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، کارشناسان حوزه و مشاور مادر شهر تهران در تابستان سالجاری انجام شد.

وی ادامه داد: گام دوم نیز در قالب تشکیل کارگروه “کارشناسی تدقیق نقشه های طرح تفصیلی” با حضور کارشناسان اداره کل شهرسازی و طرحهای شهری از اوایل هفته جاری در منطقه پیگیری و براساس بازدیدهای میدانی جامع اجرایی شد.

شهردار منطقه ۹ با اشاره به بازدیدها و ارزیابی های اعضا کارگروه گفت: در لایه های پهنه بندی شبکه معابر و لایه های تثبیت شده، تدقیق نقشه ها صورت گرفت و نتایج بسیار مفید و مطلوبی بدست آمد.

سلطانی افزود: تمامی مغایرتهای احتمالی توسط اعضا کارگروه کارشناسی تدقیق، ارزیابی و جمع بندی شد تا در گام های بعدی توسط کمیته فنی و شورای هماهنگی تدقیق نقشه ها تایید شده و جهت اصلاح در کمیسیون ماده پنج براساس طرح تفصیلی ابلاغ شود.

به گفته وی، این شهرداری در این راستا پیشگام بوده و به عنوان نخستین منطقه و با پیگیری معاونت شهرسازی و معماری منطقه مراحل نهایی سازی اسناد نقشه های طرح تفصیلی جدید در شهر تهران صورت گرفت.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.