اسهال کودکان، گرمای هوا از دلایل شایع آن است

گردآوری توسط گروه اخبار روز سایت خبری ممتاز نیوز

عضو انجمن متخصصان داخلی ایران گفت: شایع‌ترین علت اسهال بچه‌ها در سنین کودکی گرمای هواست‌ لذا والدین در فصول گرم بچه‌ها را به طور مرتب از آب‌ دادن محروم نکنند.

فارس: کیوان الچیان اظهار داشت: نوع میوه‌هایی که در فصل گرما مصرف می‌شود مانند گیلاس، زردآلو و هلو، استفاده از نوع غذاهای پرچرب و استفاده از بستنی،‌ فالوده و مواد غذایی خنک که گاهی اوقات در یخچال و فریزرهای مغازه‌داران می‌ماند و یخ‌ها آب می‌شود و دوباره یخ می‌بندد از دیگر عوامل ابتلا به اسهال است.

وی افزود: یخ‌زدن ماده غذایی و آب‌شدن آن موجب تغییراتی در ماده غذایی می‌شود به طوری که گاهی اوقات میکروب در آنها رشد می‌کند و میکروب سالمونلا شایع‌ترین عامل میکروبی است که باعث اسهال در بچه‌ها می‌شود.

اسهال کودکان، گرمای هوا از دلایل شایع آن است

این متخصص داخلی ادامه داد: متأسفانه برخی مردم در فصل گرما مواد غذایی مانند برنج پخته‌شده را شب تا صبح روی گاز نگهداری می‌کنند یا افرادی مواد غذایی را در یخچال نگهداری نمی‌کنند که این امر منجر به رشد باکتری می‌شود لذا توصیه می‌شود غذا را در مکان خنک نگهداری کنند.

وی گفت: توصیه می‌شود مردم به اندازه مصرف روزانه غذا تهیه کنند و حتی‌الامکان از غذاهای تازه استفاده کنند. از میوه‌های مانده پرهیز کنند چرا که دیده شده برخی‌ها میوه‌های کپک‌زده را برداشته و قسمت کپک آن را جدا می‌کنند و باقیمانده را مصرف می‌کنند در حالی که ریشه‌های کپک تا عمق آن میوه وارد می‌شود و فرد دچار بیماری می‌شود.

الچیان خاطرنشان کرد: والدین در فصول گرم، بچه‌ها را به طور مرتب از آب دادن محروم نکنند. چون از دست دادن مایعات برای آنها شایع‌ترین علت بیماری آنهاست. ۷۰ درصد وزن بدن بچه‌ها مایع است و اگر یک کیلو آب از دست بدهند، ۲۵ درصد حجم بدن یک بچه ۳ تا ۴ کیلویی از دست رفته و شدیداً وی را دچار عفونت می‌کند.

Recommended article: Chomsky: We Are All – Fill in the Blank.
– .

نی‌ نی‌ بان، راهنمای بارداری و کودک‌ یاری
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.