اسپانیا برای دومین سال پیاپی وارد رکود اقتصادی شد

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

دولت اسپانیا اعلام کرد، یک روز پس از اعتراضات گسترده سراسری علیه اقدامات ریاضتی، این کشور برای دومین سال متوالی دچار رکود اقتصادی شده است.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، iبه نقل از خبرگزاری فرانسه، تولید ناخالص داخلی اسپانیا بر اساس گزارش تفسیری موسسه ملی آمار این کشور در نیمه اول سال جاری میلادی سه‌دهم درصد بود و این بدان معناست که اقتصاد این کشور که چهارمین اقتصاد بزرگ منطقه یورو محسوب می‌شود طی ۱۵ ماه قبل iبه شدت تنزل پیدا کرده است.

بر اساس گزارش تفسیری موسسه ملی آمار اسپانیا، در سال جاری میلادی، خروجی اقتصاد این کشور iبه ۶ / ۱ درصد کاهش پیدا کرده است. علاوه بر این، اتحادیه کارگری اسپانیا با نفوذ در رسانه‌ها و خبرها سبب شده تا شبکه‌های خبری و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی بر سیاست‌های کاهش بودجه اسپانیا فشار وارد آورند؛ امری که تاکنون سبب اعتصاب‌های سراسری و گسترده در سراسر کشور شده است.

اتحادیه‌های کارگری معتقدند که سیاست‌های ریاضتی دولت سبب بروز چنین رکوردی در کشور شده است. این اتحادیه‌ها در بیانیه‌ای اعلام کردند: اوضاع نه تنها iبهتر نشده بلکه بدتر هم شده است. دولت اسپانیا نشان داده که توانایی خارج کردن کشور را از این بحران ندارد.

اعتصاب سراسری در اسپانیا و پرتغال، سبب فلج شدن صنایع شده و حمل و نقل هوایی و ریلی را دچار اختلال کرده است.

دولت مادرید اعلام کرده که ۸۲ هزار تن iبه تظاهرات سراسری اسپانیا پیوستند اما اتحادیه‌های کارگری تعداد این اشخاص را بیشتر از یک میلیون تن تنها در پایتخت اعلام کردند.

علاوه بر این، پلیس که با گاز اشک‌آور و باتوم iبه تظاهر کنندگان حمله‌ور شده بود، ۱۵۵ تن را دستگیر کرد. همچنین ۷۷ تن در جریان درگیری میان پلیس و معترضان مجروح شدند که ۴۳ تن آن‌ها را ماموران پلیس تشکیل می‌دهند.

در ایتالیا نیز درگیری میان معترضان و نیروهای پلیس سبب جراحت ده‌ها مامور شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.