اسکناس‌های تازه ۵ یورویی از امروز وارد بازار می‌شود.

۱۱اردیبهشت،

اسکناس‌های قدیمی یوروهمچنان از اعتبار برخودار است اما به مروز زمان از بازارها جمع‌آوری خواهد شد و تاریخ نهایی اعتبار آنها نیز متعاقباً اعلام خواهد شد. بانک مرکزی اروپا اعلام کرده است که اسکناس‌های قدیمی یورو پس از اعلام پایان اعتبار آنها، تنها در شعب بانک مرکزی منطقۀ یورو قابل تعویض است.

به گزارش Consbank، بر روی اسکناس‌های تازه، طرح یوروپ( یا همان اروپا) پرنسس افسانۀ یونان باستان است که طبق افسانه‌ها به اذن زئوس، به میش تغییر شکل داده است و در نهایت نام آن برای قارۀ اروپا انتخاب شده است. طرح “یوروپ” برای اسکناس تازه ۵ یورویی از ظرفی(متعلق به قرن چهارم) که در موزۀ لوور پاریس نگهداری می‌شده، انتخاب شده است.

امنیت بالای اسکناس‌های تازه، هولوگرام و پیش‌زمینۀ به کار رفته در آن، امکان تقلب را کاهش داده است. رنگ‌های متفاوت به همراه پیش‌زمینۀ درخشان که با نور تغییر رنگ می‌دهد، از دیگر ویژگی‌های اسکناس‌های تازه ۵ یورویی است.

ماریو دراگی، رئیس ایتالیایی بانک مرکزی اروپا پیشتر گفته بود: اسکناس‌های تازه یورو از امنیت بیشتری در مقایسه با اسکناس‌های سری قبل برخوردار است. بر روی اسکناس‌های طرح تازه خط سیریلیک- سومین الفبای رسمی اتحادیه اروپا نیز دیده می‌شود. البته اسکناس ۵ یورویی همچنان شکل سنتی خود-اعم از رنگ خاکستری و سبک معماری به کار رفته در آن- را حفظ کرده است.

بانک مرکزی اروپا اعلام کرده است که در سالهای آینده اسکناس‌های تازه ۱۰، ۲۰، ۵۰، ۱۰۰، ۲۰۰ و ۵۰۰ یورویی را روانه بازار خواهد کرد. برای سال ۲۰۲۴ اسکناس ۱۰ یورویی وارد بازار خواهد شد.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.