اسکناس «ماندلا» هم آمد +عکس

۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

اسکناس های جدید منقوش به تصویر نلسون ماندلا وارد نظام پولی آفریقای جنوبی شد تا پس از نامگذاری جاده ها و مراکز تجاری به نام وی، عکس او روی پول این کشور هم ظاهر شود.

به گزارش تفسیری مجله شبانهممتازنیوز، دولت آفریقای جنوبی با چاپ اسکناس های منقوش به تصویر چهره نلسون ماندلا رهبر ضد آپارتاید و رئیس جمهور سابق این کشور وی را ماندگار کرد. این اسکناس ها از روز سه شنبه وارد چرخه مالی و اقتصادی آفریقای جنوبی شدند. نلسون ماندلا همچنان عامل اتحاد در آفریقای جنوبی است که از دودستگی ها و اختلافات نژادی قدیمی رنج می برد.

دولت آفریقای جنوبی برای اولین بار در اوائل سالجاری در بیست و دومین سالگرد آزادی نلسون ماندلا از زندان بعد از ۲۷ سال حبس به سبب مخالفت با حکومت سفیدپوستان طرح انتشار یافتن اسکناس های منقوش به تصویر چهره ماندلا را اعلام کرد.

نلسون ماندلای ۹۴ ساله که در سال ۱۹۹۴ بعنوان اولین رئیس جمهور سیاهپوست آفریقای جنوبی انتخاب شد بندرت در ملا عام ظاهر می شود اما در داخل این کشور و در خارج بعنوان نماد آزادی، حقوق بشر و آزادی شناخته می شود.

ماندلا در این کشور بنام بومی «مادیبا» شناخته می شود و جاده ها، ساختمان ها و دانشگاه های زیادی در آفریقای جنوبی بنام وی نامگذاری شده است. همچنین یک مجسمه عظیم برنزی از وی در ژوهانسبورگ نصب شده است که روزانه تعداد زیادی جهانگرد را به این شهر جذب می کند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.