اسیران اردنی دربند رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زدند

۱۱اردیبهشت،

29-145.jpg

اسیران اردنی دربند زندانهای رژیم صهیونیستی امروز (پنج شنبه) دست به اعتصابی نامحدود زدند که یک ماه پیش وعده آن را داده بودند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، هدف اسرای اردنی از این اعتصاب ارسال پیامی به دولت ومقامات رسمی این کشور برای پیگیری پرونده بازداشت آنها بود. این در حالیست که هفته‌ها قبل اعلام کرده بودند که تا زمان اجرای خواسته‌هایشان دست به اعتصابی نامحدود خواهند زد.

به گزارش روزنامه الغد اردن، خواسته‌های اسیران اردنی در برگیرنده آزادی، ملاقات با خانواده‌ها ،دریافت البسه وهزینه‌های ماهانه، ارسال تیم پزشکی به منظور رسیدگی به وضعیت وخیم سلامتی آنها و همچنین بررسی پرونده اتهامات آنها برای دستیابی به حقوق قانونی‌شان توسط وکلای اردنی را شامل می‌شود.

در همین راستا، خانواده‌های اسیران اردنی روز شنبه ششمین اعتصاب متوالی را به منظور تحقق خواسته‌های فرزندانشان برگزار کردند زیرا اعتصاب نامحدود بازداشت شدگان برای زندگی و سلامتشان خطرناک است.

خانواده اسیران پس از اینکه وزارت خارجه و اول وزیری اردن درها را روی آنها بستند گزینه اعتصاب را اختیار کردند.

بنا به اعلام خانواده زندانیان وگزارش کمیته‌های دفاع از اسرای اردنی ، تعداد اسیران در بند رژیم صهیونیستی به ۲۷ تن می‌رسد که ۲۹ تن دیگرنیزدراین میان مفقود شده‌اند. این در حالی است که دولت اردن معتقد است تنها ۲۰ تن از اردنی‌ها در اسارت رژیم صهیونیستی به سر می‌برند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.