اشتغال زایی عامل کاهش تورم و آسیب های اجتماعی

۲۵م آذر ،

امان الله قرایی مقدم جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، گفت: ۹۰ درصد مردم به سبب افزایش تورم و تهدید افزایش آسیب های اجتماعی در دهه اخیر با مشکلات بسیاری مواجه شده اند.
وی در ادامه افزود: با افزایش تورم ثروتمندان،ثروتمندتر،فقیران،فقیرتر،جامعه به دو طبقه دارا و ندار،ثروتمند و فقیر،تقسیم می گردد.
قرایی مقدم تاکید کرد: به سبب تعداد محدود طبقات ثروتمند با اکثریت مردم به سمت فقر،زمینه برای افزایش آسیب های اجتماعی از جمله طلاق،اعتیاد،دزدی،کلاهبرداری،ارتعاش،تجاوز به حقوق مردم،کودکان کار،کودکان خیابانی،دختران فراری و آسیب های دیگر مهیا می گردد.
وی با اشاره به افزایش تورم و تاثیر آن بر جامعه گفت: کاهش ۲۱/۶ درصد درآمد ثابت،افزایش ۲۱/۶ درصد فقر،پیشروی خط فقر به سقف یک میلیون تومان برای یک خانواده ۴ نفره در تهران پیشروی توده عظیمی از مردم،بیش از ۹۰ درصد،ایجاد جامعه فقیر، عامل ایجاد جامعه آسیب زا و آسیب پذیر با صدمه بسیار است.
قرایی مقدم در ادامه با تاکید بر آثار منفی تورم بر جامعه افزود:اقتصاد در دهه اخیر با افزایش تورم،کاهش درآمد،عامل بی قیدی مردم، تضعیف اراده ،تضعیف باورهای مذهبی،افزایش آسیب های اجتماعی، طلاق،فحشاء،خودکشی،اعتیاد،تجاوز به ناموس مردم،انواع جرایم و انحراف های اجتماعی است.
وی با اشاره به تاثیر اشتغال زایی در کاهش تورم گفت:ایجاد شغل های مناسب و اشتغال زایی،درآمدزایی،تولید محصولات داخلی با کیفیت مناسب و بالا، کاهش ورود کالاهای خارجی با حمایت از نظام کار، سرمایه،تولید،پوشاک،تولیدهای داخلی و ایرانی،تقویت فرهنگ و سنت‌ ایرانی عاملی برای کاهش تورم در جامعه است.
قرایی مقدم در پایان با اشاره به اهمیت توجه به بحث اشتغال زایی در کاهش تورم و آسیب های اجتماعی افزود:با استفاده از تولیدات داخلی و ایرانی در ایجاد کار،اشتغال زایی،درآمدزایی،با کاهش تورم و آسیب های اجتماعی به طبع آرامش جامعه افزایش و جرایم کاهش می یابد./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.