اشتغال صنعتی ۲۶ درصد رشد کرد / رشد ۱۷۳ درصدی سرمایه گذاری واحدهای تولیدی

معاون امور صنایع وزارت صمت با مرور وضعیت شاخص های صنعتی طی ۵ماهه ابتدایی سال جاری اعلام کرد: تا ابتدای شهریور سال جاری باصدور پروانه های بهره برداری، بیش از ۲هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی به چرخه تولید اضافه شده که با رشد حدود ۴درصدی در مقایسه با سال۱۳۹۹ همراه بوده است.

اشتغال صنعتی ۲۶ درصد رشد کرد / رشد ۱۷۳ درصدی سرمایه گذاری واحدهای تولیدی

به گزارش ممتاز نیوز، مهدی صادقی نیارکی با اشاره به میزان اشتغال صنعتی در این بازه زمانی گفت: در سال جاری با بهره برداری از واحدهای صنعتی بیش از ۶۴هزار اشتغال صنعتی ایجاد شده که در مقایسه با سال گذشته حدود ۲۶ درصد رشد داشته است.

رشد ۱۷۳ درصدی سرمایه گذاری واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره برداری

وی همچنین از رشد ۱۷۳ درصدی سرمایه گذاری واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره برداری خبرداد و افزود: طبق گزارش معاونت طرح وبرنامه وزارت صمت، واحدهای تولیدی به بهره برداری رسیده از ابتدای سال جاری تا ابتدای شهریور بیش از۱۰۷میلیارد تومان سرمایه گذاری صنعتی انجام داده‌اند که بخشی از این سرمایه گذاری ها مربوط به طرح های توسعه ای بوده است.

معاون امور صنایع وزارت صمت در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به وضعیت تولید محصولات منتخب صنعتی خاطر نشان کرد: وضعیت تولید ۲۴محصول منتخب صنعتی به صورت مستمرمورد بررسی و هرماه روند تولید این محصولات مورد واکاوی قرار می گیرد.

صادقی نیارکی تصریح کرد: در ۵ماه سال جاری از بین ۲۴ محصول منتخب صنعتی، تولید ۱۱محصول از رشد مناسبی برخوردار بوده است که روند تولید کامیون، کامیونت و کشنده با رشد حدود ۶۰ درصدی و ماشین لباسشویی و روغن ساخته شده نباتی با رشد ۳۷ درصدی در صدر این محصولات قرار دارد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.