اشتغال پایدار در چارچوب تولید داخلی محقق می‌شود

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: اشتغال پایدار در چارچوب تولید داخلی محقق می‌شود و این در حالی است که اشتغال مولد فعلی در معرض تهدید قرار دارد.

عباس رجایی نماینده اراک، کمیجان و خنداب در گفتگو با خبرنگار پارلمانیممتازنیوز،  در مورد آمارهای ارائه شده از سوی دولت در زمینه اشتغال اظهار داشت: مباحث آمارهای اشتغال با یکدیگر مغایرت دارند و  ۲/۵ میلیون شغلی که دولت از آن صحبت می‌کند، تاکنون عملیاتی نشده است.

وی معضل بعدی اشتغال را بحث پایداری لازم دانست و اافزود: اشتغال پایدار در چارچوب تولید کشور محقق می‌شود و ما در شرایط فعلی شاهد این هستیم که اشتغال مولد فعلی در معرض تهدید است و کارخانجات با  شرایط نامطلوبی به کار خود ادامه می‌دهند.

رجایی گفت: اینکه روی کاغد یک سری آمار و ارقام را تعریف کنیم قانع کننده نیست و صحبت‌های شیخ الاسلام در دیدار با نمایندگان درباره‌ی اشتغال، تاکنون هیچ مشکلی را حل نکرده است.

وی اولین موضوع در رسیدن به اشتغال پایدار را تامین منابع لازم عنوان و تصریح کرد :  بالاخره باید منابعی باشد تا شرایط تولیدی مناسبی شکل گیرد تا بگوییم این تولید حتما اشتغالی را به همراه دارد.

رئیس کمیسیون کشاوری مجلس مهمترین اقدامات در زمینه رسیدن به اشتغال پایدار را درست انجام دان قانون هدفمندی یارانه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: باید سیستم بانکی کشور منسجم شود و با اصلاح اساسی در ساختار ها به نوعی تفکر کل نظام تولیدی شود.

انتهای پیام/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.