اشتغال ۴۵۰۰ متخصص در پارک فناوری پردیس تا پایان سال جاری

estekhdam tir91 اشتغال ۴۵۰۰ متخصص در پارک فناوری پردیس تا پایان سال جاری

اشتغال ۴۵۰۰ متخصص در پارک فناوری پردیس تا پایان سال جاری

مدیر ارتباطات بین‌الملل پارک فناوری پردیس گفت‌: براساس خبرهای شنیده شده امسال بحث اجرای پروژه تهران پردیس آغاز می‌شود.

وی هدف از تشکیل پارک فناوری پردیس را حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیاد با کاهش ریسک مالی عنوان کرد.

وی گفت: فاز اول پارک فناوری پردیس به مساحت ۲۰ هکتار، فاز دوم با مساحت ۱۸ هکتار و فاز سوم و چهارم پارک فناوری پردیس در مساحت ۱۰۰۰ هکتاری ایجاد خواهد شد که این موضوع در چشم‌انداز ۱۴۰۴ از سوی دولت تعریف شده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون و در فاز نخست، ۱۲۰ شرکت در پارک فناوری پردیس عضو هستند، گفت: هم اکنون پارک فناوری پردیس به شبکه فیبر نوری سراسری کشور متصل است و شرکت‌های حاضر در پارک هیچ مشکلی بابت اینترنت ندارند.

وی با بیان اینکه ۱۲۰۰ تقاضای عضویت در پارک فناوری ارسال شده گفت: تاکنون ۱۵۰۰ نفر در پارک فناوری پردیس مشغول به کار شدند و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال ۹۱ بیش از ۴۵۰۰ شغل در پارک فناوری پردیس ایجاد شود.

وی همچنین از برگزاری جشن سالانه معرفی محصولات برتر پارک فناوری پردیس خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۱۲ طرح برای جشن سالانه برترین محصولات پارک فناوری پردیس کاندید شده‌اند که ۵ یا ۷ طرح برای رونمایی انتخاب می‌شود.

مدیر ارتباطات بین‌المللی پارک فناوری پردیس گفت: یکی از پروژه‌های مهم پارک، تولید داروهای ضدسرطان است که ۵ پروژه موازی در این خصوص تعریف شده و امیدواریم یکی از این پروژه‌ها رونمایی شود.

وی با اشاره به دیگر پروژه‌‌های کاندید برای رونمایی گفت:‌ ماشین بیهوشی و داروی درمان میگرن که اخیراً از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجوز گرفته و در ۲ الی ۳ ماه آینده به مرحله تولید صنعتی می‌رسد، از دیگر پروژه‌های کاندید هستند.

خالقیان در بخش دیگری از سخنان خود به بوستان دانشمندان جهان در پارک پردیس اشاره کرد و گفت: در فضای سبز پارک، محوطه‌ای برای نصب تندیس دانشمندان جهان در نظر گرفته شده که هم‌اکنون چندین تندیس نصب و در ۶ الی ۷ ماه آینده ۷۰ تندیس از دانشمندان جهان نصب می‌شود.

وی تأکید کرد: تاکنون دو پارک فناوری زیر نظر نهاد ریاست جمهوری فعالیت می‌کردند که با پیوستن اخیر یکی از این پارک‌ها به وزارت علوم، هم اکنون تنها فاز فناوری پردیس زیر نظر نهاد ریاست جمهوری است.

وی گفت: محصولات پارک فناوری پردیس به ۱۶ کشور در آسیا، ۱۷ کشور اروپایی، ۲ کشور افریقایی و کشور مکزیک در امریکا صادر می‌شود و نقشه راه اصلی صادرات، کشورهای اروپایی هستند و پایدارترین صادرات نیز به اروپا است.

مدیر ارتباطات بین‌الملل پارک فناوری پردیس گفت:‌ در سال ۹۰، ۷۰ میلیون دلار صادرات داشته‌ایم.

وی در خصوص سهم شرکت‌های آی‌سی‌تی در پارک فناوری پردیس گفت: ۴۵ درصد شرکت‌های موجود در پارک فناوری پردیس، شرکت‌های آی‌سی‌تی هستند.

منبع خبر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.