اشتون: شهرک‌سازی‌های اسرائیل از سرگیری مذاکرات صلح را سخت‌ می‌کند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۲۰م آبان ۹۱،

youm7..jpg

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتقاد از تصمیم رژیم صهیونیستی برای احداث ۱۳۰۰ واحد مسکونی تازه در بیت المقدس اعلام نمود: این اقدام اسرائیل از سرگیری مذاکرات صلح را سخت‌تر می‌کند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای در واکنش به تصمیم رژیم صهیونیستی برای احداث بیش از هزار واحد مسکونی تازه در بیت المقدس شرقی این اقدام را به شدت محکوم نمود.

وی در این بیانیه نسبت به تلاش رژیم صهیونیستی برای گسترش طرح‌های شهرک‌سازی در اراضی فلسطینی ابراز تاسف نمود.

اشتون همچنین این اقدام رژیم صهیونیستی را تهدیدی علیه راهکار تشکیل دو کشور مستقل در مرزهای ۱۹۶۷ و نیز تلاش‌های بین‌المللی برای ازسرگیری مذاکرات صلح دانست.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این بیانیه آورده است: اتحادیه اروپا برای از سرگیری مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطین پافشاری می‌کند چرا که این بهترین راهکار برای حل و فصل درگیری‌ها میان دو طرف است و در نهایت نیز به توافق دو طرف در خصوص مرزها می‌انجامد.

اشتون همچنین نسبت به سخت‌تر شدن تلاش‌های دیپلماتیک برای از سرگیری مذاکرات صلح در صورت ادامه شهرک‌سازی‌ها اخطار داد.

وی در پایان تاکید نمود: شهرک‌سازی‌ها غیرقانونی بوده و اجرایی شدن راهکار تشکیل دو کشور را غیرممکن می‌سازد لذا اتحادیه اروپا از دعوتش از اسرائیل برای متوقف نمودن هرگونه ساخت و ساز در کرانه باختری و به ویژه بیت المقدس شرقی دست نخواهد کشید.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.