اصابت راکت به بزرگترین پایگاه ارتش آمریکا در افغانستان ۳ کشته برجای گذاشت

سخنگوی ناتو اعلام کرد یک بالگرد اواخر روز دوشنبه در حال برخاستن از پایگاه هوایی بگرام – بزرگترین پایگاه ارتش آمریکا در افغانستان – بود که بر اثر اصابت یک راکت آتش گرفت و نابود شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری فرانسه، مقامات افغان روز سه شنبه اعلام کردند در آستانه حادثه یازدهم سپتامبر و بر اثر شلیک یک راکت توسط شورشیان به یک پایگاه آمریکایی در افعانستان یک بالگرد نظامی نابود شد و سه افغان کشته شدند.
 سخنگوی ناتو  افزود این بالگرد به صورت مستقیم مورد حمله قرار گرفت. او بدون اشاره به جزییات بیشتر گفت بر اثر این حمله سه افغان کشته و چندین نیروی افغان و نظامی ناتو زخمی شدند. روشنا خالد سخنگوی استان پروان – که پایگاه بگرام در آن قرار دارد – وقوع این حمله را تأیید کرد و گفت سه نیروی اطلاعاتی افغان بر اثر این حمله کشته و دو مقام بلندپایه امنیتی مصدوم شدند. او گفت آنها قصد داشتند در یک منطقه در نزدیکی بگرام عملیاتی بر ضد طالبان انجام دهند.
خالد گفت:« این بالگرد آماده بر خاستن بود که راکت شلیک شده از شوی شورشیان به آن اصابت کرد. نیروهای افغان و نظامیان ناتو سوار بر این بالگرد بودند. سه نیروی اطلاعاتی افغان کشته شدند.»
 وی افزود رئیس آژانس اطلاعاتی عملیات استان پروان از جمله مصدومان این حادثه است.
پایگاه هوایی بگرام – که در حدود پنجاه کیلومتری شمال کابل در استان پروان قرار دارد – هر از چند گاهی مورد حملات شورشیان قرار می گیرد.
در ماه اوت نیز شورشیان به هواپیمای ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا که در حال دیدار از افغانستان بود، حمله و خساراتی به آن وارد کردند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.