اصغر فرهادی رئیس هیات داوران جوایز آسیا پاسفیک شد

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

اصغر فرهادی کارگردان فیلم هایی چون ˝ دربارهٔ الی…˝ ،˝جدایی نادر از سیمین˝ و ˝گذشته˝ رئیس هیات داوران هشتمین دوره جوایز آسیا پاسفیک شد.

به گزارش خبرنگار ممتاز به نقل از هنرآنلاین، این برای اولین باراست که یک سینماگر ایرانی ریاست هیات داوران این جوایز را به عهده می گیرد.

فرهادی که فیلم “جدایی نادر از سیمین” او توانست اسکار فیلم خارجی زبان جوایز اسکار را برای سینمای ایران به ارمغان بیاورد، از سال ۲۰۰۹ به عضویت آکادمی آسیا پاسیفیک “APSA”درآمد. او تاکنون سه بار موفق به دریافت جوایز آسیا پاسیفیک شده است.

مایکل هاوکینز، رئیس جوایز آسیا پاسیفیک دربارهٔ ریاست اصغر فرهادی بر این جشنواره گفته است: “آپسا” شکل گرفتن ارتباط و ادامه دادن آن با فیلمسازانی همچون اصغر فرهادی را قدر می داند. این افتخار بزرگی است که ما دوباره اصغر فرهادی را به عنوان رئیس هیئت داوران، در این جوایز خواهیم داشت. او به عنوان یکی از اعضای دائم “آپسا”، کسی که جوایز متعددی گرفته و بارها کاندیدای دریافت جایزه شده است، همکاری بی‌نظیر و درکی عمیق از جشنواره آسیا‌پ اسیفیک دارد. ما بی صبرانه منتظریم تا بقیه اعضای هیئت داوران را که زیر نظر آقای فرهادی به فعالیت می‌پردازند، به زودی معرفی کنیم.

جوایز فیلم آسیا پاسیفیک از سال ۲۰۰۸ کارش را آغاز کرده و هشتمین دوره آن، ۱۱ دسامبر ۲۰۲۴ (۲۰ آذر ) در شهر بریسبین استرالیا برگزار می گردد.

این جوایز به فیلم های برگزیده از فیلمسازان منطقه آسیا‌پاسیفیک که بیش از ۷۰ کشور را شامل می گردد، تعلق می گیرد. فرهادی سال ۲۰۰۹ جایزه ویژه هیئت داوران و نیز جایزه بهترین فیلم آسیا پاسفیک را برای “درباره الی…” به دست آورد.

گفتنی است به زودی مجموعه هفت فیلمنامه نوشته اصغر فرهادی توسط نشر پشمه منتشر خواهد شد.honaronline.ir/Pages/Cat-92-0.aspx


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.