اصلاح‌طلبان تقسیم وظایف کرده‌اند؛ عده‌ای نقش تندرو بازی کنند و عده‌ای نقش معتدل

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ جمعه ۱۹م آبان ۹۱،

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: رویکردی در اصلاح‌طلبان شکل گرفته است مبنی براینکه بخشی از آنها نقش تندروها را بازی کنند و عده‌ای نقش معتدل را، تا در این صورت بتوانند جامعه را راضی کنند بازگشتی به سمت اصلاح‌طلبان معتدل داشته باشند.

مهدی اسلامی در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران درباره ادعای محمدرضا عارف که اخیرا در مصاحبه‌ای خود را فراجناحی معرفی کرده است، گفت: عارف یک ریشه آشکار در میان جریان اصلاح‌طلبی دارد؛‌ وی ۸ سال در هیئت دولت اصلاحات و پس از آن عضو هیئت مدیریه بنیاد باران بوده است.

اسلامی با بیان اینکه بنیاد باران برای حفظ مدیرانی که خاتمی را جزء مجموعه خود می‌دانست تشکیل شد، گفت:‌ طبیعتا کسی که در چنین جایگاهی حضور داشته و مواضعش در جهت حمایت از اصلا‌ح‌طلبان بوده است، نمی‌تواند ادعای فراجناحی بودن داشته باشد؛ به خصوص اینکه عارف به عنوان نفر اول فهرست ائتلاف اصلاح‌طلبان در هشتمین انتخابات مجلس شورای اسلامی بود که بعدها از این رقابت انصراف داد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: رویکردی در اصلاح طلبان شکل گرفته است مبنی براینکه بخشی از آنها نقش تندروها را بازی کنند و عده‌ای نقش معتدل را، تا در این صورت بتوانند جامعه را راضی کنند بازگشتی به سمت اصلاح‌طلبان معتدل داشته باشند.

وی تاکید کرد: به نظر نمی‌رسد فضای سیاسی کشور به گونه‌ای باشد که اصول‌گرایان تمایلی به ائتلاف با کسانی داشته باشند که به لحاظ مبانی فکری با هم اختلاف دارند؛ چراکه در فضای کلی اصلاح‌طلبان، سکولاریسم یک اصل است، گرچه ممکن است برخی چهره‌های شاخص اصلاحات به آن معتقد نباشند.

اسلامی ادامه داد: اصول‌گرایان که برایشان حضور دین در ساحت جامعه یک اصل است، نمی‌توانند ائتلافی با اصلاح‌طلبان داشته باشند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پایان گفت: حضور عارف در فضای انتخاباتی می‌تواند مغتنم باشد تا اصلاح‌طلبان بار دیگر وزن و جایگاه خود در افکار عمومی جامعه را بسنجند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.