اصلاح سبک زندگی هدف و ماهیت انقلاب فرهنگی بود

۱۱م آذر ،

حجت الاسلام هرندی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

یک محقق و پژوهشگر مسائل دینی گفت: هدف اصلی انقلاب فرهنگی حاکمیت فرهنگ اسلامی بر جامعه بود انتظار می‌رود که فرهنگ اسلامی با اصالت‌های بومی در جامعه استقرار پیدا کند و در همه شئون زندگی مردم اثر مثبت بگذارد.

حجت الاسلام حسین هرندی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در زمینه سبک زندگی اسلامی اظهارداشت: پیشرفت‌های علمی و صنعتی اگر چه بسیار مهم است، اما زمانی دارای ارزش واقعی خواهند بود که منجر به گسترش سبک و فرهنگ صحیح زندگی در جوامع شود و از همین رو ما نیز نباید مفهوم توسعه  را بدون تعیین نسبت این دو با حاکمیت ارزش‌های متعالی در جوامع مختلف بررسی کنیم.
 
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی اساسا یک انقلاب فرهنگی بود ادامه داد: هدف اصلی انقلاب فرهنگی حاکمیت فرهنگ اسلامی بر جامعه بود و طبیعی است که انتظار مقام معظم رهبری این بوده و هست که فرهنگ اسلامی با اصالت‌های خود در جامعه استقرار پیدا کند و در همه شئون زندگی مردم اثر مثبت بگذارد.

 هرندی درادامه افزود: سبک زندگی یک مفهوم فرهنگی اجتماعی هم است که به شیوه زندگی اشخاص به لحاظ آداب و رسوم، سنت‌ها، معیشت، و سایر اخلاقیاتی که معمولا در هر جامعه وجود دارد اتلاق می گردد.

 وی با بیان اینکه زندگی اهل بیت (ع) بهترین الگوی عملی برای انسان‌ها در تمامی جوامع و زمان‌هاست، گفت: هر جامعه‌ای که زندگی ائمه (ع) را سرلوحه و الگوی زندگی خود قرار دهد به راحتی می‌تواند ضمن رعایت سبک زندگی اصیل اسلامی در ارتباط با استحکام خانواده و ازدواج پایدار نیز موفق عمل کند.
 
این محقق و پژوهشگر مسائل دینی طبق سخنان رهبر انقلاب اسلامی مفهوم سبک و فرهنگ زندگی، به مسائلی نظیر خانواده، ازدواج، نوع مسکن، نوع لباس، کسب و کار و رفتارهای فردی و اجتماعی در محیط‌های مختلف، اشاره دارد و در واقع سبک زندگی به همه مسائلی مربوط می‌شود که متن زندگی انسان را شکل می‌دهد.

انتهای پیام/
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.