اصلی ترین رسالت یادواره های شهدا ترویج فرهنگ ایثارگری باشد

به گزارش پنج شنبه خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ˈ رفیعی ˈچهارشنبه شب در مراسم یادواره ۲۱ شهید روستای ترک آباد اردکان به ترویج اخلاق ایثار و شهادت در اجتماع تاکید کرد.

سخنران این مراسم یکی از دلایل اقبال برخی از جوانان به فرهنگهای بیگانه راعدم تبیین صحیح فرهنگ ایثار و شهادت دانست و تصریح کرد: شهدا نیاز به گریه و زاری ما ندارند ، چرا که آنها در نزد خدا بهترین جایگاه راکسب نموده و درعین حال زنده اند و ناظر اعمال ما هستند.

وی اظهار داشت: رفتارهای شهدا در زندگی فردی و اجتماعی دارای نکات اخلاقی خارق العاده ای است که با بهره گیری از این نکات می توان بسیاری از دردهای اجتماعی را تسکین بخشید .

رفیعی ادامه داد: تواضع، احساس مسئولیت، ایستادگی در مقابل شدائد، صداقت در گفتار و عمل همه سجایای اخلاقی است که شهدا با پایبندی به آنها بهترین الگوی رفتاری را برای ما رقم زده اند .

استاد موسسه بین المللی جامعه المصطفی (ص)در بخش دیگر صحبت های خود در این مراسم به عظمت شخصیت امام جعفر صادق(ع)پرداخت و دو مقوله علم و ایمان را مهمترین عناصر شاکله شخصیت ایشان دانست .

وی با تشریح بخشی از اوضاع اجتماعی و سیاسی زمان حیات امام ششم شیعیان گفت: در آن زمان اسلام وارد مرحله تازه ای از حیات ابدی خود شد و امام صادق(ع) با تلاش بسیار خود درعرصه علم از طریق تاسیس دانشگاه اسلامی و تربیت اندیشه های خداجو به مبارزه با گمراهی و جهالت پرداخت و با ارائه روش صحیح تفقه در دین، مذهب شیعه را پایه گذاری نمود وسرانجام دشمنان دین خدا که به ظاهر خود را پاسدار دین می دانستند ولی بارها از سلاح حقیقت حضرت زخم خورده بودند تصمیم به حذف شخصیت ایشان گرفته و امام را در شب بیست و پنجم ماه شوال به شهادت رساندند این در حالی است که اندیشه های ناب تربیت شده به دست امام جعفر صادق روز به روز گسترش یافته و به رشد رسید.

قرائت دعای توسل و عزاداری با نوای گرم مداح اهل بیت ˈحاج مهدی سماواتیˈ از دیگر برنامه های معنوی این مراسم بود .ک/۲

۷۵۴۴/۱۹۶۸

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.