اصولگرا و اصلاح‌طلبان بودن در کابینه یازدهم مطرح نیست

۰۱ تیرماه ۱۳،

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: در کابینه یازدهم اصولگرا و یا اصلاح‌طلب بودن بسیار مطرح نیست بلکه برنامه‌ها حائز اهمیت می باشند.

به گزارش خبرنگار احزابممتازنیوز، محمدرضا خاتمی در حاشیه همایش “تقدیر از عارف، حمایت از روحانی” در جمع خبرنگاران پاسخ به سوالی مبنی بر مطالبات اصلاح‌طلبان از دولت روحانی گفت: برنامه‌هایی که حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر روحانی ارائه داده‌اند، مواضع ایشان هم در محتوا و هم در شعار به گونه‌ای بود که اصلاح طلبان از آن حمایت خواهند کرد.
وی تاکید کرد: اصلاح‌طلبان هر کمکی که بتوانند برای اجرای برنامه‌های رئیس جمهور منتخب انجام دهند، کوتاهی نمی‌کنند.

خاتمی در پاسخ به این سوال که بسیار‌ها آقای دکتر روحانی را اصلاح‌طلب نمی‌دانند، گفت: الحمدالله در این کشور آنقدر آزادی بیان وجود دارد که هر کس در صدد مصادره رئیس‌جمهور منتخب به نفع جریان خود است.

این فعال اصلاح‌طلب تصریح کرد: حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی چه خود را اصلاح‌طلب بداند چه نداند، فرقی نمی‌کند چرا که برنامه‌های ایشان حائز اهمیت است و این برنامه‌ها از مطالبات اصلی اصلاح‌طلبان به شمار می‌رود.

خاتمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نظر شما بهتر است که دولت یازدهم چه آرایش سیاسی داشته باشد، خاطرنشان کرد: دکتر روحانی شخصیت شناخته‌شده‌ای دارد و مواضع ایشان هم کاملا مشخص و برنامه‌های وی نیز شفاف است.

این فعال اصلاح‌طلب ادامه داد: کسانی باید در کابینه یازدهم حضور داشته باشند که مومن و معتقد به برنامه‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی باشند که اگر این تحقق یابد ما روزهای بسیار خوبی خواهیم داشت.

خاتمی با تاکید بر اینکه در کابینه یازدهم، اصولگرا و اصلاح‌طلب بودن مطرح نیست، گفت: آنچه که حائز اهمیت است، برنامه است و برنامه‌های آقای روحانی از جنبه‌های مختلفی برخوردار است و البته جنبه‌های سیاسی برنامه ایشان منطبق با جریان اصلاح‌طلبی است.

وی افزود: برنامه اقتصادی آقای روحانی نیز بین اصلاح طلبان و اصولگرایان مشترک است چرا که تمام اشخاص اصولگرا و اصلاح‌طلب بر وضعیت فاجعه بار کشور اذعان دارند و معتقدند باید تغییر کند.

خاتمی در حوزه سیاست خارجی نیز تصریح کرد: این برنامه‌ها با مواضع اصلاح طلبان بیشتر همخوانی دارد و در مواضع اجتماعی نیز نظرات رئیس جمهور منتخب همان نظرات اصلاح‌طلبی است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.