اضافه کاری بس است به فکر روانتان باشید

گمان نکنید پول هایی که به خاطر ساعت ها اضافه کاری به حسابتان واریز می شود برای شما زندگی بهتری می سازند، به فکر روانتان باشید.

الهام اسکندرپور، متخصص روانشناسی بالینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: گمان نکنید پول هایی که به خاطر ساعت ها اضافه کاری به حسابتان واریز می شود برای شما زندگی بهتری می سازند چرا که پس از مدت کوتاهی مجبور خواهید شد که این پول ها را برای درمان بیماری تان خرج کنید.
اسکندرپور تصریح کرد: متخصصان می گویند که اگر بیشتر از ۱۱ ساعت در روز کار کنید افسرده و بیمارخواهید شد.
وی در ادامه گفت: بیش از ۵۵ ساعت در هفته کار کردن می تواند احتمال ابتلا به افسردگی را ۲ برابر و نیم کند و اگر شغل شما جزو مشاغل استرس زا باشد حتی بیمار خواهید شد.
اسکندرپور اظهار کرد: اگرچه افراد فکر می کنند زیاد کار کردن توجه شان را از مشکلاتشان دور می کند و به همین دلیل به نفع شان تمام می شود.
وی ادامه داد: اما از نظر متخصصان اگر ۷ یا ۸ ساعت در روز کار کنند سلامت روان بالاتری خواهند داشت و در غیر این صورت بیماری های روانی و روحی سراغتان می آید.
اسکندرپور تصریح کرد: تحقیقات نشان داده است زنانی که در مشاغل پر درآمد مشغول به کار هستند بیشتر از دیگر زنان افسردگی را تجربه می کنند.
وی خاطر نشان کرد: چرا که بین زنان اغلب مسئولیت های زیادی دارند و یک سر و هزار سودا داشتن شان برایشان گران تر از نرخ اضافه کاری شان تمام می شود./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.