اضطراب ، لذت جنسی را کاهش می دهد

نام گروه: سلامت جنسی در خانواده      تعداد بازدید: ۱۷۱

اضطراب ، لذت جنسی را کاهش می دهد

اضطراب ، لذت جنسی را کاهش می دهد

کاهش میل و برانگیختگی، فقدان تجربه لذت در روابط جنسی، مشکل در رسیدن به ارگاسم یا فقدان ارگاسم از جمله عوارض و علائم این اختلالات هستند…

 روانپزشک و استادیاردانشگاه علوم پزشکی شاهد با بیان اینکه:« اختلال روانپزشکی خاص نظیر اضطراب یا افسردگی در یکی از زوجین، رضایتمندی زناشویی کاهش می دهد.» خاطرنشان کرد:« کاهش میل و برانگیختگی، فقدان تجربه لذت در روابط جنسی، مشکل در رسیدن به ارگاسم یا فقدان ارگاسم از جمله عوارض و علائم این اختلالات هستند.»
این روانپزشک تاکید کرد:« تشخیص و درمان به موقع مشکلات روانپزشکی قبل از ازدواج به ثبات و تداوم آن و داشتن زندگی زناشویی رضایتبخش کمک خواهد کرد. لازم به ذکر است عدم پرداختن به این مشکلات بویژه در شرایطی که یکی از زوجین (دارای بیماری روانپزشکی) با پنهان کاری وارد زندگی مشترک خود گردد و بعد از گذشت مدت زمانی مشکلات بروز پیدا کنند، می تواند علاوه بر پیامدهای اشاره شده، به جدایی و طلاق نیز منجر گردد. »

وی توصیه کرد:«لازم است افراد در شرف ازدواج و خانواده های آنان توجه ویژه ای به این مساله داشته و برای بهتر زیستن خود، حداقل فرآیند ارزیابی های روانپزشکی را برای اطمینان از وجود یا فقدان علائم مشکلات روانپزشکی انجام دهند. بدیهی است در این صورت می توانند با اطمینان بیشتری با یکدیگر زندگی کرده و حمایت و پشتیبانی بیشتری از هم به عمل آورند.»

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ

منبع : Salamatnews.com
مطالب پیشنهادی:

با این روشهای طلایی سیگار را ترک کنید(۱)
ترک سیگار در ۳۱ روز
واکسن سیگار وجود دارد؟!
آیا سیگار میکشید؟
آیا سیگار به کم شدن استرس کمک میکند؟

|


سیمرغ | تازه های سلامت

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.