اظهارات گزینه اصلی وزارت راه دربارهٔ تفکیک این وزارتخانه در دولت روحانی

ایران > سیاست – ممتازنیوز:
در حالی شماری از نمایندگان مجلس با طرحی دو فوریتی به دنبال تفکیک وزارت راه و شهرسازی می باشند که وزیر اسبق مسکن و گزینه احتمالی وزارت دولت یازدهم گفت: باید فرصت ۶ تا ۹ ماهه‌ای به دولت روحانی در خصوص ارزیابی عملکرد این وزارتخانه داده شود.

تسنیم نوشت: عباس آخوندی افزود: در هر صورت تعجیل چه در ادغام و چه در تفکیک آثار بسیار بدی را به دنبال دارد، در حال حاضر هم با ادغام وزارتخانه‌های مسکن و شهرسازی و راه و ترابری تمام ادارات در تهران و استان‌ها با یکدیگر ادغام شده‌اند.

وی ادامه داد: برای طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی باید اندکی تامل کرد، بنده بسیار اصراری به ادغام یا تفکیک نداشته و ندارم. معتقدم باید مهلتی ۶ ماهه به دولت آقای روحانی بدهند تا پس از این مدت دولت یک نظر را به صورت یک لایحه در رابطه با سرنوشت این وزارتخانه به مجلس ارائه کند.

گزینه احتمالی وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم با بیان این‌که مجلس باید یک فرصت ۶ تا ۹ ماهه در این رابطه به دولت بدهد گفت: پس از اتمام این مدت نمایندگان مجلس از دولت روحانی بخواهند که نظر قطعی را در رابطه با تفکیک وزارت راه و شهرسازی به مجلس بدهد.

آخوندی در پاسخ به این پرسش که آیا ادغام وزارتخانه راه و مسکن نتایج مثبتی به همراه داشته است گفت:‌ نمی‌دانم، باید دولت فرصت بدهند تا ارزیابی‌ها در این زمینه را انجام دهند و پس از آن با تعامل با مجلس تصمیمات لازم در این رابطه اتخاذ شود.

وی تاکید کرد: ارزیابی دربارهٔ ادغام ندارم و اگر چیزی هم در این زمینه بگویم بسیار دقیق نیست.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.