اعتبار تجهیزات هنرستان ها بیش از سه برابر افزایش یافت

‘محمد شریف زاده ‘روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان در قالب ردیف بودجه مستقل برای تجهیز هنرستان های کشور اختصاص یافت در حالی که امسال ۳۱ میلیارد تومان به این منظور اختصاص یافته است.

وی در مورد فضاهای آموزشی هنرستان ها با وجود اجرای مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر عدم تکرار پایه اول( ورود دانش آموزان پایه اول عمومی با وجود مردودی در برخی از دروس به پایه دوم متوسطه و فنی و حرفه ای یا کاردانش) افزود: با برنامه ریزی انجام شده از نظر فضا مشکلی نخواهیم داشت.

شریف زاده خاطرنشان کرد: با وجود افزایش ۶ درصدی دانش آموزان در هنرستان ها، در شاخه کاردانش تراکم دانش آموزی پایین است از این رو به دنبال افزایش دانش آموزان در این زمینه هستیم.

مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش گفت: برای جبران کمبودهای فضای آموزشی احتمالی از قانون تکمیل ظرفیت استفاده می شود به این معنا که از کارگاه های برخی از هنرستان ها به عنوان مثال هفته ای یک روز در نوبت بعد از ظهر استفاده می شود براین اساس حداکثر استفاده از فضای کارگاهی و تجهیزات هنرستان ها صورت می گیرد .

شریف زاده افزود: همچنین از تعدادی از دبیرستان ها با شرایطی که امکان تغییر کاربری و تبدیل شدن به هنرستان ها را داشته باشد، استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: ساخت هنرستان ها برحسب نیاز در استان ها پیش بینی شده است به عنوان مثال در استان خوزستان ۳۷ هنرستان در حال ساخت است و در استان های دیگر نیز متناسب با نیاز دانش آموزان فضا ایجاد و یا با تغییر کاربری روبرو خواهند شد.

شریف زاده گفت: یکی از رویکرد های مهم دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش توسعه رشته ها در بخش صنعت و تولید و کشاورزی است.

شریف زاده خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جاری ۸۰۰ هزار دانش آموز در ۶ هزار واحد آموزشی فنی و حرفه ای و کاردانش تحصیل خواهند کرد.

اجتمام**۹۱۰۵**۱۵۶۹**۱۵۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۷۴۹۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.