اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان برای احیای تالاب های ایران

۱۷اردیبهشت،

رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: برای احیای تالاب های کشور نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده که ۳۵ میلیارد تومان آن تا پایان سال مالی ۹۱ جذب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران محمدی زاده در مراسم امضای سند توسعه طرح حفاظت از تالاب های ایران گفت: خوشبختانه ما برای هر وضعیتی یک نقشه راه ترسیم کرده ایم که در هر وضعیتی آن را به اجرا بگذاریم.

تمام تلاش ما این بوده که این اقدامات با نهادهای بین المللی پیوند بخورد تا هم از تکنولوژی روز بهره مند شویم و هم این طرح ها در مقیاس جهانی اجرا شود.

وی با اشاره به فاز اول احیا طرح تالاب ها در هشت سال قبل گفت: طی این مدت نتایج حاصله از اجرای این طرح بر روی  سه تالاب به صورت پایلود، ۱۳ عنوان کتاب و ۶۰ نوع محصول بود که خوشبختانه این طرح با موفقیت انجام شد و شاهد رونق اقتصادی در مناطق اطراف این تالاب هستیم.

امروز سازمان برنامه عملیاتی خود را برای ۱۸ تالاب دیگر آماده کرده که با رویکرد زیست بومی و جلب مشارکت مردمی اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: تالاب هایی که نیاز به حفاظت ویژه دارند نزدیک به صد تالاب است اما اگر مناطقی که استعدادهای تالابی را دارند در نظر بگیریم نزدیک به هزار منطقه می گردد.

وی با اشاره به طرح احیای دریاچه ارومیه گفت: در خصوص دریاچه ارومیه طرح ۲۴ گانه ای که مصوبه دولت است در نظر گرفته شده که در شرایط خشک سالی با توجه به شکنندگی تالاب مدل های ریسک و خطر را بپذیریم./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.