اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد ریالی برای ایمنی راه‌ها

۰۵خردادماه،

به گزارش ممتازنیوزشهریار افندی زاده در گفتگو با مهر با اشاره به استفاده از سیستم های هوشمند جاده ای در سالهای اخیر، اظهار داشت: وجود بیش از ۴۰۰ دستگاه دوربین نظارت تصویری و فعالیت ۴۱ شعبه مرکز مدیریت راهها در سطح کشور و ۵۸ ایستگاه برخط هواشناسی جاده ای، آخرین وضعیت اطلاعات راهها را به صورت آنی در اختیار کاربران قرار می دهند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در کل کشور برای افزایش ایمنی، بازسازی و توسعه علائم افقی و عمودی جاده ها در سال قبل صرف شد، افزود: یک هزار و ۲۶ دستگاه فعال سامانه ترافیک شمار برخط راهها، ۱۸۷ دستگاه تابلوهای پیام متغیر (VMS) و تعداد ۴۹۶ تابلو پیام سرعت متغیر (VSL) به عنوان راهنمای استفاده کنندگان از راه ها خدمات ارائه می کنند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح کرد: افزایش ایمنی با اقدامات کم هزینه و زودبازده ایمنی راهها برای نقاط پراهمیت از برنامه های مهم سازمان است ضمن آنکه تلاش داریم امسال پروژه های نیمه تمام به پایان برسند.

افندی زاده با اشاره به حفظ حریم راهها برای افزایش ایمنی سفرهای جاده ای، اظهار داشت: ادارات کل راه و شهرسازی از ساخت و ساز در حریم قانونی راهها جلوگیری می کنند که این امر برای افزایش ایمنی کاربران جاده ای و توسعه راه ها در آینده ضروری است.
 

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.