اعتراضات در اسپانیا پایانی ندارد/دولت فریاد معترضان را نمی شنود

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آلمانی “تاگس سایتونگ” در تحلیلی به قلم “راینر والدنر” نوشت : پایانی برای اعتراضات در اسپانیا وجود ندارد. موجهای مشکلات یکی پس از دیگری بر سر اقشاری از جمله افراد با درآمدهای پایین، و کارمندان و کارگران خدمات عمومی فرو می ریزد. نارضایتی های مردمی در این کشور رو به افزایش است.

وی افزود: حدود یک سال است که هر هفته گاهی حدود ده هزار نفر و بعضی وقتها حدود یکصد هزار نفر در اسپانیا دست به اعتراض می زنند.

نویسنده در ادامه به گسترش روزافزون اعتصابهای کارگری و اعتراضات عمومی در اسپانیا و بی توجهی دولت به آن اشاره کرده و نوشت: اما این اعتراضات شنیده نمی شوند. دولت محافظه کار اسپانیا برنامه های خود را قاطعانه دنبال می کند و این طور استدلال می کند که در دوران بحران هیچ گزینه دیگری به غیر از نجات بانکها و فشار بر صاحب خانه های مقروض(به این بانکها )وجود ندارد.

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب نوشت : شمار افرادی که اعتقاد خود را به احزاب بزرگ و دموکراسی در کشورشان از دست می دهند بالا می رود. مردم اسپانیا سیاست را به عنوان ابزار تحمیل و امر و نهی تجربه می کنند.

نویسنده در ادامه با اشاره به افزایش خشم مردم اسپانیا نوشت : استفاده از ابزار وحشتناک گیوتین در اعتراضات اسپانیا مد شده است. در اعتراضاتی که علیه سیاستهای دولت برای نجات بانکها در این کشور رخ داد هم در مادرید و هم در اسپانیا معترضان یک نمونه از این ابزار را که متعلق به سالهای ترور بعد از انقلاب فرانسه بود با خود به همراه آورده بودند.  به این ترتیب بانکهای اسپانیا و آنهایی که بانکها را از جیب مردم می خواهند نجات دهند در معرض خطر قرار دارند.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.