اعتراض به اعتبارنامه ها تا ظهر چهارشنبه

جام جم آنلاین: منتخب تهران گفت: منتخبان مجلس نهم تا ظهر فردا مهلت دارند تا اگر اعتراضی به اعتبار نامه هریک از همکاران خود دارند آن را به شعب بررسی کننده تحویل دهند.

فاطمه آلیا روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم آنلاین با بیان اینکه مهلت اعتراض به اعتبارنامه های منتخبان مجلس نهم تا ظهر فردا چهارشنبه است، افزود: اگر به اعتبارنامه فردی اعتراض شود، منتخب معترض باید مستنداتی که مورد بررسی شورای نگهبان قرار نگرفته باشد را به شعبه ای که آن اعتبار نامه در دست بررسی است، تحویل دهد.

« شعبه مذکور مستندات را بررسی کرده و از منتخب مورد اعتراض، می خواهد تا با حضور در جلسه شعبه به موارد مطرح شده، پاسخ دهد».


منتخب تهران در مجلس تصریح کرد: اگر پاسخ ها قانع کننده بود و منتخب معترض، از اعتراض خو منصرف شود، موضوع خاتمه یافته تلقی می شود در غیر این صورت اعتراض به همراه مستندات به کمیسیون تحقیق ارجاع می گردد.

«کمیسیون تحقیق متشکل از ۱۵ منتخب مجلس است که اعضای آن از ۱۵ شعبه بررسی کننده اعتبار نامه منتخبان معرفی می شوند».

 آلیا گفت: در کمیسیون تحقیق نیز مستندات قانونی بررسی شده و همان روند شعبه طی می شود و در نهایت گزارش تائید و یا رد اعتبارنامه منتخب مذکور در صحن مجلس مطرح خواهد شد و اگر منتخبان به اعتبار نامه رای ندهند و به تصویب مجلس نرسد، آن فرد دیگر نماینده نخواهد بود.

«تا زمانی که بر اعتبار نامه یک منتخب اعتراض باشد، وی حق رای ندارد و نمی تواند عضو هیچ یک از کمیسیونهای تخصصی مجلس باشد».


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.