اعتراض تشکل های کارگری وبازنشستگان کل کشور به رای دیوان عدالت اداری

به گزارش روز جمعه ایرنا جمع کثیری از این تشکل های کارگری طی نمابری ضمن اعتراض به رای دیوان عدالت اداری در ابطال پیشنهاد هیات امنای سازمان تامین اجتماعی که یک نهاد عمومی وغیر دولتی است از کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی درخواست رسیدگی و اعلام نتیجه عمومی نمودند.

در این نمابر آمده است : متاسفانه دیوان عدالت اداری در یک اقدام تبعیض آمیز شکایت پنج نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی (تهران ) را که هیچ سمت ونقشی در تامین اجتماعی ندارند پذیرفته و لیکن ورود ثالث ورسیدگی کانون های کارگری و بازنشستگی و شوراهای اسلامی کار را که مالکین اصلی صندوق تامین اجتماعی تلقی می شود و به شماره ۶۰۹۰۲/۱۰۱/د۴۸ مورخ ۹/۵/ خطاب به رییس دیوان عدالت اداری ارسال و ثبت رسمی گردیده هیچ گونه توجهی ننموده است.

همچنین به رغم مخالفت کمیسیون تخصصی دیوان عدالت اداری و رای اکثریت مطلق روسای شعب دیوان که در این کمیسیون عضو هستند مبنی بر اینکه هیات عمومی دیوان عدالت اداری صلاحیت ورود ورسیدگی به موضوع مانحن فیه را ندارد.

براساس این گزارش از طرفی پیشنهاد هیات امناء و حکم انتصاب وزیر،بخشنامه یا نظامنامه تلقی نمی شود که در صلاحیت رسیدگی هیات عمومی دیوان عدالت اداری باشد،رییس دیوان عدالت اداری به جای صدور قرار شکایت ،دستور طرح آن را در هیات عمومی دیوان عدالت اداری صادر و هیچگونه توجهی به درخواست رسیدگی ورود ثالث ده ها تشکل کارگری ،بازنشستگی ،انجمن های اسلامی کار سراسر کشور ننمودند حتی برای رعایت شکل ظاهری کار نیز به خود زحمت ندادند تا از نمایندگان این تشکل ها برای استماع دلایل و اظهارات دعوت به عمل آورند.

این گزارش می افزاید:اقدام غیر قانونی و مغایر با اصول ۱۷۰ و۱۷۳ قانون اساسی و ماده ۱۳ و۱۹ دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۸۵ و ماده ۱۴ اساسنامه تامین اجتماعی در حالی تحقق یافته که دیوان عدالت اداری هیچ گونه توجهی به درخواست کتبی وثبت شده تشکل های مختلف این مجموعه عظیم که مالکین اصلی صندوق تامین اجتماعی هستند به عمل نیاورده است .

براساس این گزارش این نشانده پیش فرض سیاسی و اقدامی از قبل طراحی شده علیه این مجموعه مردمی است که نتیجه آن تزلزل در امور مدیریتی صندوق تامین اجتماعی و بلا اقدام ماندن برنامه های مهم دولت در این مجموعه عظیم است .

در این گزارش آمده که تشکل های مذکور با اشاره به اینکه دیوان عدالت اداری در سوابق خود درخواست های مشابهی پیرامون مدیران عامل سابق را مبنی بر نداشتن شرایط مدرک تحصیلی و سوابق مدیریتی داشته که در دیوان عدالت اداری به ثبت رسیده لیکن دیوان خود را صالح به ورود و رسیدگی ندانسته وشکایت های مذکور را رد نموده است .

این گزارش می افزاید: حال این برخورد دوگانه قابل تامل و رسیدگی است ومتاسفانه در این رابطه صرفنظر از اینکه دیوان عدالت اداری صلاحیت ورود ورسیدگی به این موضوع را نداشته ‘سعید مرتضوی ‘ مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی هم از نظر مدرک تحصیلی و هم از نظر داشتن پنج سال سابقه مدیریت که د شرایط احراز پست ارکان سازمان واجد شرایط بوده اند و متاسفانه دیوان عدالت اداری در این موضوع هم از نظر شکلی و هم ماهوی مرتکب اقدامی برخلاف قوانین و مقررات گردیده است .

براساس این گزارش قانونگذار که در قانون اساسی اینگونه امور را در صلاحیت رسیدگی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی دانسته است تقاضای رسیدگی و اعلام نتیجه عمومی نسبت به این اقدام و عملکرد غیرقانونی داریم.

هفتاد وهشت کانون ،اتحادیه ، انجمن های اسلامی و صنفی کارگری، بازنشستگی و مجمع عالی کارگران سراسر کشور نامه اعتراض به دیوان عدالت اداری را امضاء نموده اند.

سیام**۱۰۵۳ ۱۴۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۹۴۸۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.