اعتراض رئیس جمهور به انتخابات نظام پزشکی صوری و تبلیغاتی بود

۳۰اردیبهشت،
ممتاز نیوز :دکتر محمدرضا ظفرقندی، دبیر کل انجمن اسلامی جامعه  پزشکی ایران طی یادداشتی ضمن انتقاد از روند رد صلاحیت گسترده چهره های اصلاح طلب تاکید کرد:« انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران نسبت به صادقانه بودن اعتراضات
آقای احمدی نژاد در خصوص رد صلاحیت بعضی چهره ها در انتخابات نظام پزشکی ابراز تردید نمود » وافزود : «  این اعتراضات را نه به سبب رد صلاحیت
چهره های خوشنام و مطرح جامعه پزشکی بلکه در جهت حمایت از اشخاص مسئله دار و
صرفاً همفکر با دولت ارزیابی کرد، اکنون در انتخابات شوراهای اسلامی این
مسائل تکرار میشود و نماینده دولت نه تنها اعتراضی به روند بررسی صلاحیت ها
ندارد، بلکه این حذف های گسترده را در چارچوب قانون می داند.»

به گزارش ممتاز نیوز متن کامل بیانیه انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران در زیر می آید :

 انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و رد صلاحیت گسترده چهره های اصلاح طلب و مستقل به سبب سایه سنگین انتخابات ریاست جمهوری آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفت. این بار بر خلاف دوره های قبل هیئت های اجرایی معرفی شده توسط دولت نقش اصلی در رد صلاحیت ها را به عهده گرفتند و دولت نشان داد که بر خلاف ادعاهایی که بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد، هنگامی که زمان عمل فرا می رسد، سیاست حذف رقیب و مهندسی انتخابات را همچنان با شدت دنبال می کند. هنوز زمان بسیاری از انتخابات نظام پزشکی و اعتراض صوری رئیس دولت نسبت به رد صلاحیت های بعضی از داوطلبان نگذشته است که شاهد رد صلاحیت چهره های اصلاح طلب و مستقل توسط منصوبین دولت در هیئت های اجرایی هستیم.

انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران در آن مقطع نسبت به صادقانه بودن اعتراضات آقای احمدی نژاد ابراز تردید نمود و این اعتراضات را نه به سبب رد صلاحیت چهره های خوشنام و مطرح جامعه پزشکی بلکه در جهت حمایت از اشخاص مسئله دار و صرفاً همفکر با دولت ارزیابی کرد، اکنون در انتخابات شوراهای اسلامی این مسائل تکرار میشود و نماینده دولت نه تنها اعتراضی به روند بررسی صلاحیت ها ندارد، بلکه این حذف های گسترده را در چارچوب قانون می داند.

شوراهای اسلامی شهر و روستا که مولود دولت اصلاحات و در راستای عمل به اصول معطل مانده ی قانون اساسی است، یک نهاد اجتماعی و عمرانی است و بایستی از دخالت ها و عملکردهای سیاسی به دور بماند.

دخالت دادن امور سیاسی و جهت گیریهای فکری در ورود به انتخابات و بررسی صلاحیت داوطلبان نافی اهداف، وظایف و رسالت شوراهای اسلامی می باشد.

انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران رد صلاحیت های گسترده چهره های باسابقه و خوشنام که بعضی از آنان هم اکنون اعضای شوراهای اسلامی می باشند و نیز حذف بعضی از چهره های جامعه  پزشکی که حضورشان در شوراها و در راستای وظایف مربوطه و مدیریت یکپارچه شهری امری لازم است را محکوم می نماید.

از هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و هیئت های نظارت مرکزی در استان ها که مدعی نمایندگی مردم و دفاع از حقوق ایشان می باشند انتظار می رود، با درک شرایط موجود کشور و نیاز به حضور تمامی سلایق در عرصه مدیریت شهری و نیز برگزاری انتخاباتی آزاد، عادلانه و سالم، نسبت به اصلاح عملکرد هیئت های اجرایی و هیئت های نظارت شهرستان ها اقدام نمایند و اهتمام خود را در دفاع حداقلی از حقوق شهروندان نشان دهند.

لازم به یادآوری است که انتخابات دور دوم شوراهای شهر که مسئولیت اجرا و نظارت آن بر عهده اصلاح طلبان بود، یکی از آزادترین و سالم ترین انتخابات پس از پیروزی انقلاب بود و ضمن اینکه هیچ کس به سبب دیدگاه سیاسی رد صلاحیت نگردید، در شمارش آراء انتخابات که به نفع رقبای جریان اصلات بود هیچگونه دخل و تصرفی صورت نگرفته و نتیجه آن در اولین فرصت اعلام گردید.

امیدواریم مجلس نهم و مسئولان  آن در انجام این وظیفه مهم مسئولانه برخورد نموده و با تایید صلاحیت داوطلبان سببات ایجاد شور و نشاط انتخاباتی را فراهم و اعتماد نسبی در بین مردم ایجاد نمایند.

  

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.