اعتراض شدید آیت الله وحیدخراسانی نسبت به نشر و توزیع برخی کتاب ها/ بی عرضه ها، وهابی ها با اهل این مملکت چه می کنند؟

چنانکه دفتر ایشان اعلام داشته است این انتقاد بعد از پیگیری ها و تذکرات مکرر دفتر معظم له در خصوص نشر “کتب ضاله” در کشور صورت گرفته است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از دفتر حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی ایشان در درس تفسیر مسجد اعظم قم ارائه ی کتب عامه از جمله کتاب در باره ی زندگی حضرت زهرا (س) به طریقه ی اهل سنت را شدیدا مورد انتقاد قرار داده و فرمودند ” در این دستگاه کتاب فروشی این زمان، کتب عامه آزادانه به این جوان های تحصیل نکرده در دین فروخته شده، مغز آنها پریشان شده، از یک طرف همان سعودی بی عرضه رفتارش با اهل این مملکت این است که زن و مرد را در آن دستگاه متوقف می کند، یک ورقه او را می گیرد و بعد دستگاهی در این مملکت عامل فروش کتب ضاله او می شود.

سخنان آیت الله العظمی وحید خراسانی با انتقاد بسیار شدید به وزارت ارشاد آغاز شد. ایشان همچنین انتشار برخی کتب را “اضلال” نام نهادند.

ایشان در مضمونی ادامه دادند:

…ما هیچ حرفی بدون دلیل نمی زنیم، دلیلش این است: مکه رفته اید؟ آن بی عرضه ها، وهابی ها با اهل این مملکت چه می کنند؟ کتابی که همراه شاخص ترین شاخص های شماست در هر مقامی از او می گیرند و ضبط می کنند، آن وقت تو را راه می دهند، این هست یا نه؟ این ذلت است یا ذلت نیست؟ اگر نمی فهمی فکر فهمت را بکن! اگر می فهمی و بعد در مقابل آنچه که می گویم بیچاره می شوی، فکر غیرتت را بکن. آن را می گیرند ، کتاب تو را از هر کسی؛ آن هم کی می گیرد؟ بی عرضه هایی که مسلک وهابیت زاییده یک سفیر انگلیس است.

ایشان وهابیون را غلام حلقه بگوش انگلیس معرفی و هرگونه کوتاه آمدن در برابر آنان را خلاف عزت و بی شرمی دانستند و افزودند: آن وقت در این بازارکتاب، نمایشگاه کتاب، ….سنی ها آزادانه کتاب زندگی [حضرت] زهرا (س) به طریقه اهل سنت را به شیعیان می فروشند. این ذلت است یا نه؟ عزت وهابیت است یا نه؟ تو که نوکر آن وهابی هستی که آن وهابی نوکر انگلیس است، تو عامل او هستی …. این است وضع…. آن وقت در این دستگاه کتاب فروشی این زمان، کتب عامه آزادانه به این جوان های تحصیل نکرده در دین فروخته شده، مغز آنها پریشان شده، از یک طرف همان سعودی بی عرضه رفتارش با اهل این مملکت این است که زن و مرد را در آن دستگاه متوقف می کند یک ورقه او را می گیرد و بعد در این مملکت کتب ضاله او عرضه می شود. آن وقت همچو مردمی صلاحیت امام زمان دارند؟ این است؛ حجت از طرف او هست ولی وقتی عمل این شد آن فیض منقطع می شود.

به گزارش شفقنا حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی در سخنان دیگری که به تاریخ /۰۲/۱۸ در درس خارج اصول بیان داشتند با اشاره به اهمیت عزاداری روز عاشورای فاطمی خاطرنشان ساختند: آن چه که مهم است این هاست که باید بفهمید بعد ببینید چه ظلمی شد و چه جنایتی اتفاق افتاد بعد وظیفه ما این است که دست این عزادران فاطمیه را ببوسیم؛ این ها هستند که با این هیات های عزاداری حق صدیقه کبری را دراین مملکت احقاق کردند به قدری که در وسعشان بود. و من به نوبه خودم اگر خدا توفیق بدهد دست بوس این ها هستم. این ها هستند که با این عمل نقشه وهابیت را در این مملکت به باد دادند، این ها هستند که به مخ حقیقت رسیدند ولو خودشان متوجه نشدند ارزش کار را.

/۶۲۶۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.