اعتراض چینی‌ها در شانگهای علیه قرنطینه

شهروندان شانگهای از قرنطینه دوباره شهر، تنها چند روز پس از کاهش سختگیری‌های کرونایی دست به اعتراض زدند.

اعتراض چینی‌ها در شانگهای علیه قرنطینه

به گزارش ممتاز نیوز، صدها نفر از شهروندان مرکز شانگهای، روز دوشنبه و در پی ادامه مقررات سختگیرانه دولتی برای رویارویی با شیوع ویروس کرونا تظاهرات کردند. 

این ابراز نارضایتی از محدودیت‌ها در حالی ابراز می‌شود که دولت چین در این شهر پرجمعیت از ماه مارس و در پی شناسایی موارد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹، مقررات به شدت سختگیرانه‌ای را اعمال کرد. 

این محدودیت‌ها از روز چهارشنبه هفته گذشته و تنها در مناطقی که «کم خطر» توصیف شدند، به صورت تدریجی لغو شدند. با این حال شهروندان منطقه شوهوی در مرکز شانگهای روز دوشنبه از خانه‌های خود خارج شدند و کارمند دولتی را که با لباس ویژه به سر کار می‌رفتند، با فریاد: «از مردم استفاده کنید» مورد شماتت قرار دادند. محدودیت‌های کرونایی در بسیاری از مناطق مرکز شهر ادامه دارد.

شانگهای، پایتخت اقتصادی چین و یکی از بین‌المللی‌ترین شهرهای این کشور به شمار می‌رود. ساکنان عمدتا مرفه این شهر رابطه مستقیم با جهان خارج دارند و آنطور که مقام‌های چینی می‌گویند، موج جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور، منشاء خارجی دارد.

دولت چین، از زمان شناسایی ویروس کرونا در دسامبر سال ۲۰۲۰ در استان ووهان، با سیاست «کووید صفر» سنگین‌ترین محدودیت‌های ممکن را بر ده‌ها میلیون نفر از جمعیت این کشور اعمال کرد. چین، با وجود متهم شدن به پنهانکاری در ارائه آمار قربانیان این بیماری، احتمالا یکی از موفق‌ترین کارنامه‌های رویارویی با این بیماری همه‌گیر در جهان را دارد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.