اعتراض کانون صرافان به ادعای استقلال

۳۰م دیماه ،

بینا- روزگذشته پایگاه اینترنتی باشگاه استقلال با تکیه بر بخشی از نامه کانون صرافان ایران، به دنبال تایید ادعای فتح الله زاده بود اما روابط عمومی این صنف به تماشا خبر می دهد که خبر انتشار یافته در پایگاه اینترنتی استقلال واقعیت ندارد.
به گزارش بینا به نقل از از تماشا ، بعد از ادعای مدیران باشگاه استقلال بابت متواری شدن صرافی که وظیفه واریز طلب رینالدو را برعهده داشته، «کانون صرافان ایران» به این مسئله واکنش نشان داد. روز قبل معتبرترین مرجع صرافان ایران در نامه ارسالی خود به باشگاه استقلال بیشتر به دنبال پیگیری ادعای استقلالی ها بود اما پایگاه اینترنتی باشگاه با برگرداندن متن نامه به نفع خود و چاپ نکردن نامه ارسالی کانون صرافان، ماجرا به شکل دیگری پوشش دادند. آنها در پایگاه اینترنتی باشگاه دربارهٔ این نامه نوشتند: «کانون صرافان ایرانیان با ارسال نامه ای به باشگاه استقلال تاکید کرد؛ موضوع صراف متواری شده که باشگاه استقلال بدهی هافبک پرویی سابق آبی پوشان را به وی پرداخت کرده بود را پیگیری خواهد کرد.»
با این حال آنها از انتشار یافتن بخش آخر نامه که دربارهٔ پیگیری مشکلات صرافی های دارای مجوز بانک مرکزی بوده، اجتناب کرده اند. در رونوشت نامه ارسالی به باشگاه استقلال که روز قبل برای تماشا هم ارسال شد، نوشته شده: «تنها معاملات انجام شده توسط شرکت های صرافی دارای مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از سوی کانون قابل پیگیری است.»
روابط عمومی «کانون صرافان ایرانیان» دربارهٔ ادعای باشگاه استقلال و نامه ارسال شده از طرف کانون صرافان می گوید: «ارسال نامه کانون به باشگاه استقلال به درخواست باشگاه نبوده و این نامه به درخواست تعداد بسیاری از صرافان تهران بوده و کانون صرافان ایرانیان بعد از انتشار یافتن مصاحبه مدیرعامل باشگاه استقلال، به نمایندگی از همه صرافان از باشگاه استقلال درخواست کرده که ادعای خود را با سند یا رسیدی که از صرافی مورد نظرشان دارند، اثبات کنند.»
روابط عمومی کانون صرافان با اشاره به اعتراض صرافی های معروف تهران دربارهٔ این ادعا می گوید: «نامه ما بابت پیگیری موضوع مورد اعتراض استقلالی ها به منزله تایید این ادعا نبوداه چرا که چنین ادعایی از طرف کانون صرافان پذیرفته نیست. مراکز قانونی صرافی، دارای مجوز رسمی از اتحادیه و بانک مرکزی می باشند و کلاهبرداری و متواری شدنشان به این راحتی صورت نمی گیرد. بعد از ادعایی که آقای فتح الله زاده در نشریات مطرح کرده اند، تعداد بسیاری از صرافان با ما تماس گرفته اند و به لطمه خوردن اعتبارشان بابت این ادعای باشگاه استقلال اعتراض کرده اند.»
با همه اینه روابط عمومی کانون صرافان ایرانیان معتقد است در صورت ارائه رسید و سند مورد نظر استقلالی ها، آنها متعهد به پیگیری متواری شدن صراف مورد نظر می شوند: «طبق اساسنامه کانون، در صورت ارائه رسید صرافی مورد نظر باشگاه استقلال، پیگیری اعتراض آنها به صورت قانونی برعهده ما خواهد بود. این مسئله در صورتی است که آنها با یک صرافی دارای مجوز قانونی وارد معامله شده باشند. در غیر اینصورت صرافی مورد نظر آنها یک مرکز نامعتبر بوده و مسئولیت ضرر و زیان آنها برعهده خودشان خواهد بود. با همه اینها کانون باز هم پیگیری فعالیت غیرقانونی صرافی مورد نظر آنها را در صورت ارائه رسید بر عهده می گیرد.»

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.