اعتراف تل‌آویو iبه ترور یک رهبر انتفاضه

منتشر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز iبه نقل از منبع ذکر شده در خبر

یک روزنامه صهیونیستی برای اولین بار با انتشار یافتن اطلاعاتی هویت و تصاویری از قاتل ابوجهاد از رهبران انتفاضه اول فلسطین را منتشر نمود.

به گزارش تفسیری مشرق iبه نقل از فارس، روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: در شماره امروز خود iبه صورت رسمی اعلام نمود که رژیم صهیونیستی خلیل الوزیر ملقب iبه ابوجهاد از رهبران انتفاضه اول فلسطین را در تونس ترور نموده است.

این روزنامه در شماره امروز خود هویت و تصاویر نظامی اسرائیلی که در عملیاتی کماندویی iبه سوی این رهبر فلسطینی شلیک نموده را منتشر نموده است.

این روزنامه می‌افزاید که بخش نظارت نظامی بر مطبوعات در اسرائیل اجازه انتشار یافتن این خبر را داد و اعلام نموده که یگان قیساریا وابسته iبه موساد این عملیات را انجام داده است.

رونین برگمان خبرنگار متخصص در زمینه‌های اطلاعاتی و جاسوسی با اعلام این مطلب در گزارش تفسیری خود در آحارونوت نوشت که ناحوم لیف فردی بود که ریاست تیم ترور در تونس را بر عهده داشت، وی لیف را یکی از شجاع ترین اشخاص تیمی دانست که این ترور را انجام داده است.

بنا بر اعلام برگمان لیف در سال ۲۰۰۰ در اثر یک اتفاق رانندگی iبه هلاکت رسیده است، اما در مصاحبه ویژه‌ای بعد از زخمی شدن در این اتفاق رانندگی اعلام نموده که حتی یک لحظه نیز در تیراندازی iبه سوی ابوجهاد تردید نداشته است.

این روزنامه با اشاره iبه اینکه بخش نظارت بر مطبوعات اسرائیل iبه تازگی اجازه انتشار یافتن این گفت‌وگو را داده است، نوشت که این مصاحبه iبه همراه جزئیات بیشتری از این ترور را فردا منتشر خواهد نمود.

بنا بر گزارش تفسیری این روزنامه نظامیان اسرائیلی در ۱۵ آوریل سال ۱۹۸۷ iبه سواحل تونس وارد شدند و در آنجا با اشخاصی از یگان قیساریا وابسته iبه موساد دیدار نموده‌اند، این گزارش تفسیری تاکید می‌کند که ۲۶ نفر در این عملیات حاضر بوده‌اند و لیف ریاست تیم هشت نفره‌ای را بر عهده داشته است که باید iبه خانه ابو جهاد یورش می‌بردند.

این اشخاص در فاصله نیم کیلومتری از منزل ابوجهاد هلی برن شدند و بعد از آن iبه سمت ویلایی که ابو جهاد iبه همراه خانواده اش در آن مستقر بود، رفتند، لیف که در چهره یک زن iبه همراه دوستش این عملیات را انجام می داد، نگهبان ورودی خارجی ساختمان را با گلوله از پای در آورد و  بعد iبه بقیه تیم اعلام نمود که iبه ویلا حمله نمایند، آنها نگهبان دوم و همچنین باغبان ویلا را نیز کشتند.

آنها بعد از ورود iبه منزل iبه طبقه دوم رفتند و یکی از اشخاص تیم iبه سوی ابوجهاد شلیک نمود، بعد از آن لیف در مقابل دیدگان همسر ابو جهاد او را iبه رگبار بست و سایر نظامیان نیز بعد از مطمئن شدن از مرگ ابوجهاد محل را ترک نمودند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.