اعتراف گوگل iبه افشای اطلاعات کاربرانش

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

مقامات گوگل اطلاعات بیش از ۲۰ هزار کاربران خود را در اختیار دولت‌های مختلف جهان گذاشته‌اند.
به گزارش تفسیری فارس iبه نقل از گاردین، از میان ۲۰۹۳۹ درخواستی که در نیمه اول سال ۲۰۱۲ از سوی دولت‌های مختلف جهان برای دریافت اطلاعات کاربران گوگل ارائه شده، دولت آمریکا با ارائه ۷۹۶۹ درخواست در رتبه اول بوده است.
این رقم نسبت iبه رقم ۶۳۲۱ درخواست در نیمه دوم سال ۲۰۱۱ رشد قالبل توجهی نشان می دهد. اطلاعات درخواستی مربوط iبه کلید واژه های جستجو شده در موتور جستجوی گوگل، حساب های جیمیل و یوتیوب و … بوده است.
میزان درخواست ها نسبت iبه رقم ۱۲۵۳۹ موردی شش ماهه دوم سال ۲۰۰۹ که گوگل برای اولین بار گزارش تفسیری خود در این زمینه را منتشر کرد هم افزایش بسیاری داشته و نشانگر عطش دولت های جهان و iبه خصوص آمریکا برای دستیابی iبه اطلاعات خصوصی افراد و نقض حریم شخصی آنان است.
از میان این درخواست ها ۱۷۹۱ درخواست برای پاک کردن ۱۷۷۴۶ مورد محتوای تولید شده توسط کاربران در سرویس های مختلف گوگل ارائه شده که نسبت iبه رقم ۹۴۹ موردی در مدت مشابه سال پیش حدودا دو برابر شده است. تعداد این درخواست ها درشش ماهه دوم سال ۲۰۱۱ هم برابر با ۱۰۴۸ مورد بوده است.
گوگل می گوید با ۹۰ درصد این درخواست ها موافقت کرده و ضمن پاکسازی اطلاعات درخواستی داده های نقض کننده حریم شخصی کاربران را هم در اختیار دولت‌های درخواست کننده قرار داده است.
بعد از آمریکا کشورهایی مانند هند، برزیل، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، بریتانیا و ترکیه هم در زمره درخواست کنندگان چنین اطلاعاتی بوده اند.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.