اعتصاب بیش از ۸۰۰ دانشمند و مهندس صنایع هسته ای در کانادا

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشمندان و مهندسان هسته ای کانادا علت این اعتصاب را متوقف کردن قرار دادهای آنها با شرکت ” CANDU  انرژی” عنوان کردند. این شرکت که یک سال قبل تأسیس شده عمدتا در زمینه طراحی و تأمین راکتورهای هسته ای کار می کند.

براساس اظهارات مایکل دونکن سخنگوی این اتحادیه، هیچ کدام از تأسیسات انرژی هسته ای در نتیجه این اعتصاب تعطیل نخواهند شد.

وی افزود: این درحالی است که این اعتصاب بر کار طراحی، مشکل یابی، احیای سه راکتور در اونتاریو، کبک و نیو برانزویک و همچنین آرژانتین، چین و رومانی تأثیر می گذارد.

انجمن مهندسان حرفه ای و انجمنهای نماینده اعتصاب کنندگان اظهار داشتند که حقوق این افراد مهمترین بحث است.

پیتر وایت رئیس این اتحادیه طی بیانیه ای اظهار داشت: بی تردید این اعتصاب از بین بردن استعداد تکنیکی را در پی خواهد داشت چرا که مهندسان ارشد نیز با قطع احتمالی حقوق رو به رو می شوند که این امر تبعات شومی را برای صنعت انرژی هسته ای کانادا خواهد داشت.

براساس اظهارات دونکن، کارمندانی که تصمیم گرفته اند کار خود را ترک کنند هرکدام دارای تجربه و تأثیرگذاری در این بخش هستند در نتیجه بدون وجود این افراد صنعت هسته ای کانادا به جایگاه اولیه باز نمی گردد.

مهندسان و دانشمندان کانادایی اعتصاب کننده از شرکت SNC-Lavalin و مسئول طراحی و خدمات اصلی شرکت کندو هستند.

شرکت SNC-Lavalin بزرگترین شرکت مهندسی این کشور است که بخش فروش و خدمات شرکت کندو را سال پیش به قیمت ۱۵ میلیون دلار خریداری کرد.

مهندسان این شرکت از اول ژانویه ۲۰۱۱ تاکنون بدون قرارداد کارکرده اند.

پس از آن که دولت فدرال به طور کامل بخش تجاری سازمان انرژی اتمی این کشور را به شرکت SNC-Lavalin ، واگذار کرد، این دانشمندان از اکتبر سال ۲۰۱۱ به استخدام شرکت درآمده بودند.

درحال حاضر حدود ۱۵ درصد از انرژی برق در کانادا از طریق انرژی هسته ای حاصل می شود. اکثر راکتورهای کانادا در اونتاریو به عنوان پرجمعیت ترین استان کانادا قرار دارند، راکتورهایی که حدود نیمی از انرژی برق این استان را تأمین می کنند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.