اعتصاب سراسری یونان را فرا می گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتد پرس، بزرگترین اتحادیه های کارگری یونان خواستار یک اعتصاب عمومی در روز ۲۶ سپتامبر (پنجم مهر ماه) در اعتراض به بسته ریاضت اقتصادی جدید دولت شدند که انتظار می رود باعث بدتر شدن اوضاع در این کشور بحران زده شود.

در همین حال ۲۰۰ فرد معلول روز گذشته خارج از وزارت افتصاد یونان تجمع کرده و اعتراض خود را به تدابیر ریاضت اقتصادی جدید دولت اعلام کردند.

یکی از معترضان به آسوشیتد پرس گفت: آنچه که بیان می کنیم بسیار شفاف است و بسیار تحقیر آمیز است که مردم در فقر دست و پنجه بزنند.

درخواست برای اعتصاب عمومی در یونان پس از آن مطرح شد که دور جدید مذاکرات عصر چهارشنبه “آنتونیس ساماراس” نخست وزیر یونان و شرکای ائتلافی در آتن درباره دور جدیدی از طرح های ریاضت اقتصادی برای دریافت وام بدون هیچ پیشرفتی پایان یافت. 

این نشست درحالی بدون نتیجه پایان یافت که دوت آتن زمان زیادی را برای نهایی کردن کاهش ۱۱٫۵ میلیارد یورو (۱۴٫۷ میلیارد دلار) از هزینه های دولتی تا سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۴ برای دریافت وام صندوق بین المللی پول و اتحادیه اروپا ندارد.

از سوی دیگر فشارهای اتحادیه اروپا، صندوق بین المللی پول و بانک مرکزی اروپا بر دولت یونان برای کاهش حقوق مستمری بگیران تا حدود ۳٫۵ میلیارد یورو، کاهش خدمات پزشکی تا میزان ۱٫۴۷ میلیارد یورو، کاهش هزینه های نظامی به میزان ۵۱۷ میلیون یورو و کاهش حق سنوات خدمت کارکنان دوت و تجدید نظر در ساعت های کاری روز به روز در حال افزایش است.

همچنین گزارش اخیر تروئیکای اروپایی شامل کمیسیون اروپایی، صندوق بین المللی پول و بانک مرکزی اروپایی از چگونگی پیشرفت اصلاحات در یونان تصویر فاجعه باری را ارائه کرده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.