اعدام یک آمریکایی به جرم قتل نگهبان زندان

یک آمریکایی به جرم قتل نگهبان زندان در ایالت داکوتای جنوبی اعدام شد.

 به گزارش گروه حوادث باشگاه خبرنگاران از  پایگاه خبری پلیس به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک آمریکایی ۵۰ ساله که یک نگهبان زندان را به قتل رسانده بود پس از گذشت یک سال از محکومیتش شامگاه دوشنبه در ایالت داکوتای جنوبی اعدام شد.
این شخص که خواهان اعدام خودش به علت قتل یک نگهبان زندان بود نخستین فردی به شمار می رود که از پنج سال پیش تا کنون در ایالت داکوتای جنوبی اعدام شده است.نهادهای متعددی از جمله اتحادیه اروپا به این اعدام و همچنین اعدامی که قرار است بیست و نهم اکتبر در ایالت داکوتای جنوبی اجرا شود اعتراض کردند اما “دنیس دوگارد” فرماندار این ایالت گفت برای جلوگیری از اجرای این احکام یا به تعویق افتادن آنها وارد عمل نخواهد شد.
“اریک رابرت” شانزدهم سپتامبر ۲۰۱۱ به اتهام قتل “رونالد جانسون” نگهبان زندان مجرم شناخته شد.اریک رابرت که دوران طولانی حبس خود را به اتهام آدم ربایی می گذراند چهار ماه پیش از آن در تلاش برای فرار،‌ نگهبان زندان را که حدود ۷۰ سال سن داشت به قتل رساند.
وی بیست و هفتم اکتبر ۲۰۱۱ به اعدام محکوم شد.”مارتی جکلی وزیر دادگستری ایالت داکوتای جنوبی گفت :‌” مجازات اعدام برای فجیع ترین جنایتها مانند اقدام مخرب و رذیلانه اریک رابرت تعیین شده است.
“هفته گذشته “کاترین اشتون” مسئول امور سیاست خارجی اتحادیه اروپا عفو این محکوم به اعدام و همچنین دونالد مولر را خواستار شده بود،‌ فردی که قرار است بیست و نهم اکتبر اعدام شود.
بر اساس قوانین ایالت داکوتای جنوبی تنها فرماندار ایالت اختیار دارد یک محکوم به اعدام را عفو کند.اریک رابرت سی و دومین فرد محکوم به اعدامی به شمار می رود که امسال در آمریکا اعدام شده است.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.