اعزام تمامی زائران ایرانی توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد موسوی روز جمعه  در مراسم آموزشی حج افزود: با اعزام زائران توسط هواپیمایی ایران ۱۴ میلیون دلار صرفه جویی ارزی نصیب کشور می شود.

به گفته وی ، زائران ایرانی از ۱۷ استان کشور به عربستان اعزام خواهند شد و زمان اولین پرواز زائران ایرانی به سرزمین وحی ۴ مهرماه است و آخرین پرواز کشورمان به عربستان به منظور اعزام حجاج ۲۹ مهرماه خواهد بود.

موسوی از آمادگی کشورمان برای پیوستن حجاج ایرانی خارج از کشور ایرانی به کاروان ها خبر داد و گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده ۲۴ کاروان حجاج ایرانی خارج از کشور به ما ملحق می شوند.

 

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه دو بیمارستان مجهز در مدینه و مکه برای خدمات رسانی به زائران ایرانی آماده است، افزود: هرچند تمامی بیمارستان های عربستان در این مدت باید خدمات درمانی لازم را به صورت رایگان در اختیار حجاج قرار دهند اما با درنظر گرفتن این دو بیمارستان ۳۰۰ پزشک ایرانی هم همراه کاروان ها به عربستان اعزام می شوند.

 

موسوی گفت: غذای زائران ایرانی در دو آشپزخانه صنعتی و مجهز پخت می شود.

 

وی افزود: در آشپزخانه ایرانی مکه، امکان پخت ۷۵ هزار پرس غذای گرم در یک وعده و همچنین ۲۰ هزار پرس غذای گرم در آشپزخانه ایرانی مستقر در مدینه وجود دارد.

 

رییس سازمان حج و زیارت از اجاره ۳۶ هتل در مکه و ۷۶ هتل در مدینه برای استقرار زائران ایرانی خبر داد و گفت: با توجه به سیاست های دولت در راستای حمایت از کالای ایرانی بیش از ۵۰ درصد کالای مورد نیاز زائران ایرانی در عربستان از تولیدات داخلی و ایرانی تامین شده است.

 

وی گفت: همچنین تمهیدات لازم از جمله دو پرواز اختصاصی و در نظر گرفتن ۱۷ کاروان ویژه جانبازان و معلولان در این سفر درنظر گفته شده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.