اعزام نماینده دبیر کل سازمان ملل برای ارزیابی اوضاع به سوریه

“بان کی مون”، دبیر کل سازمان ملل متحد روز شنبه اعلام کرد که می‌خواهد نماینده‌ای را به سوریه بفرستند تا شرایط نیروهای دولتی و شورشیان سوریه را در راستای کنترل این کشور، ارزیابی کند.

دبیر کل سازمان ملل متحد یکی از معاونانش را برای ارزیابی اوضاع سوریه به این کشور اعزام می‌کند.

به گزارش فارس، جروزالم‌پست به نقل از رویترز نوشت: “بان کی مون”، دبیر کل سازمان ملل متحد روز شنبه اعلام کرد که می‌خواهد نماینده‌ای را به سوریه بفرستند تا شرایط نیروهای دولتی و شورشیان سوریه را در راستای کنترل این کشور، ارزیابی کند.

“هرو لادسوس”، معاون آقای بان کی مون در امور عملیات حفظ صلح، شخصی است که قرار است از سوی دبیر کل سازمان ملل متحد ببرای ارزیابی اوضاع به سوریه اعزام شود.

آقای بان در حالی این مطلب را اعلام می‌کند که روز گذشته شورای امنیت سازمان ملل متحد ماموریت گروهی از ناظران صلح این سازمان در سوریه را ۳۰ روز تمدید کرد. پیش از آن روسیه و چین برای سومین بار قطعنامه سازمان ملل متحد را علیه دولت سوریه وتو کردند.

بان از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است تا تلاش‌های خود را برای دست‌یابی به راه‌حلی واحد برای عمل به مسوولیت جمعی‌اش دو برابر کند.

دبیر کل سازمان ملل متحد ادعا کرده است که دولت سوریه در حفاظت از شهروندان خود ناکام مانده و جامعه بین‌المللی وظیفه‌ای مشترک دارد تا در این خصوص بر اساس منشور ملل متحد و اصول خود عمل کند.

حکومت سوریه کشورهایی را مسوول بحران کنونی این کشور می‌داند که شورشیان مسلح را با ارسال سلاح و پول کمک می‌کنند.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.