اعزام نیروهای حافظ صلح به سوریه منتفی است/ مخالف دخالت نظامی در سوریه هستم

به گزارش خبرگزاری مهر، “اخضر الابراهیمی” نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه لحظاتی پیش در گفتگویی با شبکه العربیه بر ضرورت حل بحران سوریه و پایان خشونتها تاکید کرد.

نماینده سازمان ملل در امور سوریه بیان کرد: رنجهای ملت سوریه باید پایان داده شود و من از همه طرفهای درگیر می خواهم که به حل بحران سوریه کمک کنند.

الابراهیمی اظهار داشت : همه ما باید با مشکلاتی که ماموریت کوفی عنان نماینده سابق دبیر کل سازمان در امور سوریه را به شکست کشاند، مقابله کنیم.

وی بیان کرد: وضع کنونی باید تغییر پیدا کند و از همه طرفها می خواهم که خشونتها را متوقف و به مسئولیت خود در این زمینه عمل کنند.

نماینده سازمان ملل در امور سوریه با اشاره به زمان دیدار خود از سوریه افزود: موعد مشخصی برای دیدار از سوریه وجود ندارد و در وقت مشخص آن به این کشور سفر می کنم.

الابراهیمی در پاسخ به سئوالی درباره اعزام نیروهای حافظ صلح عربی یا بین المللی بیان کرد: هنوز زود است که از اعزام نیروهای عربی و بین المللی در سوریه سخن گفته شود و اعزام این نیروها در حال حاضر مطرح نیست.

نماینده سازمان ملل در امور سوریه ضمن مخالفت با دخالت نظامی در امور سوریه بیان کرد: دخالت نظامی در سوریه به مفهوم به شکست کشاندن راهکار سیاسی است.

وی خاطرنشان کرد: راهکار سیاسی که خواسته های ملت سوریه را برآورده کند، باید وجود داشته باشد.

الابراهیمی افزود: ما می توانیم نقش میانجی را میان دمشق و مخالفان ایفا کنیم و همه طرفها باید در راستای حل بحران و خشونتها حرکت کنند.

این در حالی است که شبکه العربیه در ادامه سیاست یکسویه و جانبداری آشکار خود از گروههای مسلح برهم زننده امنیت و آرامش ملت سوریه در زیرنویس مصاحبه خود با الابراهیمی نوشت خشونت باید از سوی نظام سوریه متوقف شود، این شبکه این بخش از سخنان الابراهیمی مبنی بر ضرورت پایان خشونت از سوی گروههای مسلح را در زیرنویس خود سانسور کرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.