اعزام ۳۰۰ دانشگاهی از لرستان به حج عمره ۹۲

۱۴م دیماه ،

50-35.jpg

معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی لرستان، گفت: ۳۳۴۹ نفر در عمره دانشگاهیان استان ثبت‌نام کردند که از بین آنها، ۳۰۰ نفر از طریق قرعه‌کشی انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، حجت‌الاسلام گراوند در مراسم قرعه‌کشی عمره دانشجویان و دانشگاهیان استان لرستان که طی مراسمی با حضور روسای دانشگاه‌ها، معاونین، مسئولان دفاتر نهاد رهبری و رابطین عمره دانشگاه‌های لرستان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در سالن کنفرانس این دانشگاه برگزار شد، در بیان برکات معنوی و اسرار معنوی سفر حج، گفت: حرکت به سوی کعبه و بهره‌مندی از نشانه‌های خداوند متعال از جمله رهنمودهای خداوند برای بشر است تا انسان با حضور خود در سرزمین وحی ارتباط خود را با خدا صمیمی‌تر کند.

وی ادامه داد: سفر حج ماندگارترین و زیباترین سفر برای انسان است که برکات معنوی فراوانی برای زائر دارد و منجر به تحولاتی در وی می‌شود.

معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: هرساله بعثه مقام معظم رهبری با همکاری سازمان حج و زیارت تعدادی از دانشجویان و اساتید را به عمره اعزام می‌کند که این سهمیه امسال به خاطر پاره‌ای مشکلات نصف شده است.

حجت‌الاسلام گراوند افزود: در لرستان سال‌های قبل پنج کاروان شامل دو کاروان متأهلی و دو کاروان مجردی از اساتید و دانشجویان اعزام و یک کاروان نیز به فعالان و نخبگان دانشجویی اختصاص می‌یافت، امسال این سهمیه به ۲٫۵ کاروان کاهش یافته است که یک کاروان آن مجردی و یک و نیم کاروان آن نیز متأهلی است.

وی بیان کرد: در کاروان مجردی ۱۲۰ نفر و در کاروان متأهلی ۱۸۰ نفر به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: علی‌رغم تلاش‌هایی که دشمن در جهت دور کردن جوانان ما از معنویت انجام داده امسال با استقبال دانشجویان برای عمره مواجه بودیم به نحوی که سه هزار و ۳۴۹ نفر از اساتید و دانشجویان لرستانی برای این سفر معنوی نام‌نویسی کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم که سیدحمید الیاسی، مدیر حج و زیارت استان لرستان نیز حضور داشتند، اسامی ۱۲۰ نفر در بخش مجردی و ۱۸۰ نفر در بخش متأهلین از دانشجویان و اساتید به قید قرعه انتخاب شد.

لازم به ذکر است اشخاصی که اسامی آنها در این قرعه‌کشی انتخاب شده است به مدت یک هفته باید نسبت به ثبت نام نهایی اقدام کرده و مدارک خود را به رابطین عمره دانشگاه محل تحصیل خود تحویل دهند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.