اعضای شورای همکاری خلیج فارس حامیان تروریست‌های سوریه هستند

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: ادعاهای بی‌اساس اعضای شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران، واکنشی به پیروزی بزرگ کشورمان در برگزاری اجلاس سران غیر متعهدها و مقابله با موفقیت‌های ایران است.

ابوتراب علیرضایی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به بیانیه اخیر شورای همکاری خلیج فارس در جده گفت: اختلاف نظر این شورا با ایران بحث جدیدی نبوده و ادعاهای بی‌اساس آنها علیه جمهوری اسلامی ایران، واکنشی به پیروزی بزرگ کشورمان در برگزاری اجلاس سران غیر متعهدها و مقابله با موفقیت‌های ایران است.

وی افزود: این شورا همیشه به دنبال پیروزی‌های جمهوری اسلامی ایران مواضع خصمانه خود علیه کشورمان را تکرار و همچنین مالکیت ایران بر جزایر سه گانه را با ادعایی واهی مواجه کرده است اما این در حالی است که ایران هیچ‌گاه اعتباری برای چنین ادعاهایی قائل نبوده چرا که اصل این شورا از نظر ایران غیر قانونی است.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: اعضای شورای همکاری خلیج فارس، خود از حامیان تروریست‌ها در سوریه هستند و باید بدانند که تلاش‌های مذبوحانه آنها برای حل بحران این کشور و طرح انتقال مسالمت آمیز قدرت در سوریه در این بیانیه بدون حضور فعال و موثر ایران راه به جایی نخواهد برد.

انتهای پیام/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.