اعلام آخرین مهلت بخشش جرائم بیمه‌ای

۲۳ آبان ،

بینا- مدیرکل فنی درآمد سازمان تامین اجتماعی آخرین مهلت استفاده از بخشودگی جرایم حق بیمه ای کارفرمایان را ۳۰ آذر ماه عنوان کرد و گفت: تامین اجتماعی ۱۵۰۰ میلیارد تومان بابت جرایم بیمه‌ای از کارفرمایان طلب دارد.
به گزارش تفسیری بینا، محمد حسین زدا با بیان این مطلب به مهر افزود: چنانچه کارفرمایان امکان پرداخت همهی بدهیهای معوقات بیمه ای خود را ندارند می توانند تا ۳۰ آذرماه به شعب تامین اجتماعی مراجعه و بدهی خود را بصورت تقسیط پرداخت کنند.
وی با اشاره به اینکه شرط بخشودگی جرائم، پرداخت اصل حق بیمه است، تاکید کرد: کارفرمایان باید اصل بدهی بیمه ای خود را یکجا و یا قسطی پرداخت کنند و در این صورت تامین اجتماعی نیز می تواند به مطالبات خود دست پیدا کند.
مدیرکل فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: میزان بدهی جرائم بیمه ای کارفرمایان ۱۵۰۰ میلیارد تومان است و براساس مصوبه مجلس تا ۳۰ آذرماه به کارفرما مهلت داده شده که از بخشودگی استفاده کند و پس از این زمان دیگر امکان برخورداری از بخشودگی جرائم وجود ندارد.
زدا با اشاره به اینکه در حال حاضر یک میلیون و ۲۰۰ هزار کارگاه در سراسر کشور وجود دارند که مشمول بخشودگی جرائم می باشند، اظهار داشت: چنانچه از مهلت قانونی مورد نظر بگذرد کارشناسان بیمه با مراجعه به این کارگاهها اصل و جریمه را از کارفرمایان طلب خواهند کرد و دیگر بخششی در کار نخواهد بود.
وی در مورد آمار مراجعین نیز گفت: طی این مدت تعدادی از کارفرمایان مراجعه کرده اند اما هنوز آمار دقیقی از آنان جمع آوری نشده است.
به گفته مدیرکل فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی، براساس بند ۹ ماده واحده قانون بودجه سال ۹۱ کل کشور، همهی واحدهای صنفی، صنعتی و کشاورزی مشمول قانون بخشودگی جرائم پرداخت حق بیمه می‌شوند.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.