اعلام آمادگی کمیسیون فرهنگی مجلس برای تعیین متولی حوزه فرهنگ کشور

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه علیرغم وجود نهادهای مختلف فرهنگی، حوزه فرهنگ کشور متولی مشخصی ندارد و این مهم صدمات جبران‌ناپذیری به بدنه فرهنگی کشور وارد کرده است، گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس آماده تعیین متولی حوزه فرهنگ با هماهنگی نهادهای ذیربط است.

حجت‌الاسلام محمد باقری‌بنابی نماینده مردم بناب در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه متولی حوزه فرهنگ در کشور مشخص نیست، گفت: متأسفانه حوزه فرهنگ در کشور متولی مشخصی نداشته و این امر صدمات جبران‌ناپذیری به بدنه فرهنگی کشور وارد کرده است.
وی در ادامه تصریح کرد: علی‌رغم وجود نهادهای مختلف فرهنگی همچون شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه‌های علمیه و … متولی مشخصی در حوزه فرهنگی کشور وجود ندارد تا همه دستگاه‌ها با استناد به آن برنامه‌های خود را تنظیم کنند.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه تعیین متولی فرهنگی در کشور یکی از دغدغه‌های اصلی این کمیسیون است، خاطرنشان کرد: مجلس به تنهایی قادر به تعیین متولی فرهنگ نبوده و نهادهای زیادی در این زمینه دخیل هستند که باید با هماهنگی هم انجام شود.

باقری‌بنابی اضافه کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس آمادگی تعیین متولی فرهنگی در کشور را داشته واین موضوع نیز منوط به موافقت‌نامه نهادهای ذیربط است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: رسانه‌ها و مطبوعات در این زمینه نقش مهمی داشته و می‌توانند به تعیین متولی حوزه فرهنگی کشور کمک کنند.
انتهای‌پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.