اعلام آمادگی آلمان برای کمک مالی به اسپانیا

به گزاش ایران،’آنگلا مرکل’ چهارشنبه شب در دیدار با ‘مارک روته’ نخست وزیر هلند، در برلین که با هدف تبادل نظر و نزدیکی دیدگاهها برای حضور در نشست آتی سران اتحادیه اروپا در بروکسل، انجام شد،ابراز امیداری کرد که بانک های اسپانیایی بتوانند با کمک مالی ارائه شده از سوی آلمان وضعیت خود با بهبود بخشند.

صدراعظم آلمان همچنین خاطرنشان کرد: تزریق دوباره پول و سرمایه به بانک های اسپانیایی علاوه بر بهبود شرایط مالی در این کشور موجب امنیت بیشتر در وضعیت بازارهای مالی اتحادیه اروپایی خواهد شد.

مرکل در عین حال ابراز امیدواری که قبل از سفرش به بروکسل، پیمان انضباط بودجه ای اروپا و همچنین چتر دائمی نجات یورو، در پارلمان آلمان تصویب و به قانون تبدیل شود.

براساس اعلام خبرگزاری آلمانی د.پ.آ،،سران کشورهای اروپایی هفته آینده در بروکسل گردهم می آیند تا درمورد راهکاریی برای تقویت رشد اقتصادی و بهبود شرایط مالی کشورهای اروپایی تبادل نظر و تصمیم گیری کنند.

صدراعظم آلمان همچنین چهارشنبه شب در دیدار با نخست وزیر هلند از اتفاق نظر با نخست وزیر هلند درباره نیاز به بهبود بخشیدن به وضعیت نظارت بر بانک های اروپا خبر داد و تاکید کرد که بانک مرکزی اروپا می تواند نقش مهمتری در این زمینه ایفا کند.

مرکل و روته در این دیدار با اشاره به انتخاب نخست وزیر جدید یونان خاطرنشان کردند که آتن باید نسبت به اجرای تعهدات خود با اتحادیه اروپا پایبند باشد.

صدر اعظم آلمان همچنین با استقبال از انتخاب نخست وزیر جدید یونان،’آنتونیوس ساماراس ‘ رییس جدید دولت آتن را به برلین دعوت کرد.

به گفته ‘اشتفن زایبرت’ سخنگوی دولت آلمان،مرکل چهارشنبه شب در گفت و گوی تلفنی با ساماراس ابراز امیدواری کرد که همکاری خوبی با وی در برطرف کردن مشکلات این کشور داشته باشد.

این احتمال وجود دارد که مرکل و ساماراس جمعه شب در شهر گدانسک لهستان و در خلال دیدار دو تیم فوتبال آلمان و یونان با یکدیگر دیداری داشته باشند.

دولت آلمان روز چهارشنبه درخصوص اینکه چه رفتاری در آینده با یونان خواهد داشت، اعلام کرد که اقدامات برلین منوط به گزارش تروئیکای متشکل از اتحادیه اروپا، صندوق بین المللی پول و بانک مرکزی اروپا خواهد بود.

قرار است بلافاصله پس از تشکیل کابینه یونان، قرار است هیاتی از نمایندگان اتحادیه اروپا، صندوق بین المللی پول و بانک مرکزی اروپا برای بررسی چگونگی انجام اصلاحات مورد مطالبه‌ به آتن سفر کنند.

اروپام ** ۲۰۵۱** ۱۷۰۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۲۵۶۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.