اعلام آمادگی آمریکا برای کمک به برگزاری انتخابات در فیجی

۳۱فروردین۱۳،

دولت فیجی اعلام کرده که آمریکا به این کشور در روند تنظیم قانون اساسی تازه و برگزاری انتخابات دموکراتیک در سال ۲۰۲۲ کمک کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، وزارت اطلاع‌رسانی فیجی با اعلام این خبر گفت: معاون “ادگارد کیگان”، دبیر دفتر رسیدگی امور شرق آسیا و حوزه اقیانوس آرام آمریکا در جلسه‌ای با “وینتسون تامسون”، سفیر فیجی در آمریکا حمایت خود را از برنامه‌های دولت فیجی در زمینه تنظیم قانون اساسی تازه و برگزاری انتخابات اعلام کرده است.

کیگان در گفت‌وگو با سفر فیجی در آمریکا گفت: دولت آمریکا کاملا آماده است تا همکاری‌های بیشتری را با کشورهای تعیین شده که توانایی لازم را برای کمک به فیجی در زمینه بازگشت به دموکراسی دارند، انجام دهد.

تامسون اخیرا گزارش‌های پیوسته‌ای را در زمینه روند آمادگی کشور فیجی برای انتخابات و نیز تنظیم قانون اساسی تازه به آمریکا ارائه کرده است.

پیش از این در ماه جاری، دولت پاپوآ گینه نو، از طریق “پیتر اونیل”، اول وزیر خود، متعهد شده است تا ۲۲ میلیون دلار برای کمک به روند برگزاری انتخابات در فیجی به این کشور پرداخت کند.

دولت فیجی که در سال ۲۰۰۶ با انجام کودتا قدرت را به دست گرفته است، متعهد به برگزاری انتخابات دموکراتیک در سال ۲۰۲۲ شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.