اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای واکسیناسیون تمامی دانشجویان و خانواده‌های آنها

وزیر بهداشت با بیان اینکه بخش عمده واکسیناسیون اساتید انجام شده و مشکلی در این رابطه وجود ندارد، گفت: مقدار زیادی واکسن به کشور وارد شده و آمادگی داریم که تمامی دانشجویان و خانواده‌های آنها را واکسینه کرده و کلاس‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی را از اواسط مهرماه دایر کنیم.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایسنا،  بهرام عین الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از حضور در نشست امروز ( سه شنبه، ۱۶ شهریورماه ) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران، گفت: یکی از دغدغه‌های مهم در دوران کرونا مساله آموزش است که در دانشگاه‌ها با مشکلات جدی در این زمینه مواجه شدیم و باید هر چه سریع‌تر به وضعیت عادی خودمان برگردیم بنابراین در نشست امروز کمیسیون آموزش، موضوع بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در شرایط کنونی کشور مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: خوشبختانه مقدار زیادی واکسن به کشور وارد شده و آمادگی داریم که تمامی دانشجویان و خانواده های آنها را واکسینه کنیم؛ امروزه ثابت شده که انجام واکسیناسیون مهمترین گام در کنترل بیماری کرونا است بنابراین روز گذشته در دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت علوم این کار شروع شده و امیدواریم به سرعت پیش برود.

عین‌الهی با بیان اینکه بخش عمده واکسیناسیون اساتید انجام شده و مشکلی در این رابطه وجود ندارد، یادآور شد: آمادگی داریم کلاس‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی را از اواسط مهرماه دایر کنیم و کلاس‌ها در مقاطع کارشناسی ارشد و PHD به راحتی دایر می‌شود؛ زیرا تعداد دانشجویان این مقاطع کم است و در کلاس های پرازدحام و شلوغ حضور دانشجویان به صورت ترکیبی و مجازی خواهد بود. این موضوع به ویژه در مورد فعالیت های عملی دانشگاه ها در فضاهای آزمایشگاه ها، بیمارستان ها مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: با توجه به سرعت واکسیناسیون طی روزهای اخیر امیدواریم شاهد موج ششم نباشیم و مشکلاتی که امروز با آن مواجه هستیم کاهش یابد.

به گزارش خانه ملت، وی در ادامه با بیان اینکه کرونا بیماری است که همچنان در دنیا وجود دارد و تمام نشده است، گفت: اگر کسی واکسن بزند شاید کرونا بگیرد اما مرگ و میرها را کاهش می دهد و شدت بیماری را کنترل می کند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.