اعلام آمادگی کمیته امداد برای اسکان دایمی زلزله زدگان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین انواری در هشتمین جلسه ستاد توانمندسازی مناطق محروم کشور اظهار داشت: با انجام این کار آسیب دیدگان با حضور در ملک خودشان به ثبات و آرامش ذهنی دست پیدا کرده و با فراهم شدن اسکان دایمی و تامین معیشت روزانه زلزله زدگان، آسیبهای جسمی این افراد نیز کاهش پیدا می کند.

وی با اشاره به حمایت های عاطفی کمیته امداد از زلزله زدگان افزود: تاکنون، ۴۰ تیم مشاوره‌ای روحی روانی و دینی به مناطق زلزله زده اعزام شده‌اند تا بتوانند فشار روحی وارد شده به این افراد را تعدیل بخشند.

سرپرست کمیته امدادامام خمینی(ره) گفت: ساخت ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان این نهاد در مناطق زلزله زده مورد نیاز است و از این تعداد، کمیته امداد ساخت ۲ هزار واحد مسکونی را در دستور کار خود قرار داده است.

انواری ادامه داد: جشن گلریزان برای بازسازی مناطق زلزله زده، به منظور بهره‌مندی از ظرفیت مردمی، خیرین و ساماندهی آنان، ۲۵ شهریورماه سال جاری در تبریز برگزار خواهد شد.

عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به از بین رفتن وسایل ضروری زندگی زلزله زدگان اعلام کرد: نیاز است در مرحله بعدی بعد از اسکان با شرکتهای تولید کننده لوازم خانگی در استانها مختلف ارتباط برقرار شود تا آسیب دیدگان به صورت هدیه و یا با قیمت پایین امکانات زندگیشان را تامین کنند تا آلام این افراد کاهش پیدا کند.

وی همچنین حضور پر رنگ مردم، خیرین و خیریه‌ها در فعالیت های کمیته امداد را یکی از اهداف اصلی این نهاد برشمرد و افزود: در سازماندهی جدید حوزه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) تلاش شده است تا با تکیه بر مبانی دینی از تمامی ظرفیت ها استفاده شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.