اعلام بدهکارترین دستگاههای دولتی به صندوق کارکنان دولت/ از ریاست‌جمهوری ۲۶۰ میلیونی تا آموزش و پرورش ۸۱ میلیاردی +سند

فروردین ۱۴۰۳

بر اساس بررسی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، ۶۶ میلیارد تومان از این بدهی مربوط به سال ۹۱، ۱۵ میلیارد تومان آن مربوط به سال ۹۰، ۲۴ میلیارد متعلق به سال ۸۹ و ۱۷ میلیارد به سال ۸۸ اختصاص دارد.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، یکی از معضلاتی که سبب کند شدن خدمت رسانی به اقشار مختلف مردم در سالهای اخیر شده است، بدهی های دولت به دستگاههای خدمت رسان است که از جمله مهمترین آنها می توان صندوق های قانونی و مشهور چون تامین اجتماعی و بازنشستگی کارکنان دولت  را نام برد.

اگرچه سخنان رییس جمهور دربارهٔ بدهی های سنگین دولت به این صندوق ها با واکنش های مثبت و منفی بعضی کارشناسان همراه شد اما نشان داد این موضوع آنچنان اهمیت دارد که حتی مورد اشاره و تاکید بالاترین مسئول قوه مجریه نیز قرار می گیرد.

بر اساس بررسی های صورت گرفته طی ماههای قبل توسط معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، مشخص شده که طی ۴ سال قبل، حجم مطالبات بعضی دستگاههای خدمت رسان همچون سازمان بیمه خدمات درمانی، از وزارتخانه ها و دستگاههای دولتی به حجم بسیار بالایی رسیده است در حالی که ماده ۲۷ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت تاکید می کند که این حق بیمه باید حداکثر ظرف مدت یک ماه توسط دستگاههای اجرایی واریز شود، اما بدهی های مذکور انباشته شده از سالها قبل است.

این بررسی از بدهی ۲۶۱ میلیون تومانی نهاد ریاست جمهوری، ۸۱ میلیارد تومانی وزارت آموزش و پرورش، ۳ میلیاردی وزارت صنعت، ۴ میلیاردی وزارت بهداشت، ۵ میلیاردی وزارت راه و شهرسازی به این سازمان خبر داده است که در نهایت جمع این مطالبات دقیقا به ۱۲۳ میلیارد و ۹۸۱ میلیون تومان می رسد که رقم قابل توجهی است.

بر اساس این بررسی ها، ۶۶ میلیارد تومان از این بدهی مربوط به سال ۹۱، ۱۵ میلیارد تومان آن مربوط به سال ۹۰، ۲۴ میلیارد متعلق به سال ۸۹ و ۱۷ میلیارد به سال ۸۸ اختصاص دارد و بر این اساس این ادعا که مشکلات اقتصادی حدودا ۲ سال اخیر سبب این بدهی شده نیز نمی تواند درست باشد چراکه از سالهای قبل از آن نیز چنین معضلی در وزارتخانه های کشورمان وجود داشته است و ظاهرا قدرت هیچ نهادی نتوانسته آنها را مجبور به پرداخت بدهی های خود کند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.